سال ۱۳۸۹ با ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان، وزارتخانه‌ی جدید ' وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد.
حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در دیدار منتخبین جامعه ورزش و جوانان استان زنجان، با تبریک هفته تربیت بدنی به جامعه ورزش این استان افزود: تمام زندگی، ورزش نیست و در کنار این باید به علم، اخلاق، کسب مهارت های زندگی و وظایف اجتماعی نیز توجه داشت.
وی با بیان اینکه توسعه ورزش در بخش ها و گرایش های مختلف و جذب جوانان کار خوبی است اما هنوز در زمینه جذب جوانان برای رسیدن به حد مطلوب فاصله است، اظهار کرد: توجه هرچه بیشتر به مسایل اخلاقی و رعایت حدود شرعی در عرصه های ورزش لازم و ضروری است.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه باید به این 2 مقوله مهم، وسواس بیشتری داشت، افزود: اخلاقمداری در عرصه ورزش باید حفظ و تقویت شود و از کارهایی که منجر به بداخلاقی می شود پرهیز کرد.
وی با بیان اینکه فعالان در عرصه ورزش باید اعمال و رفتار خود را درچارچوب موازین دین، اخلاق و اسلام، تنظیم کنند اظهار کرد: رقابت ها در عرصه ورزش باید مثبت و سازنده باشد و به ظرافت ها در این مقوله، توجه بهتر و بیشتری کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: ورزش همگانی باید در محلات توسعه یافته و به مناطق مختلف ازجمله پارک ها و مسیرهای دیگر نیز تعمیم داده شود تا همه از این فرصت بهره مند شوند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: بستر و زمینه ها برای توسعه ورزش باستانی نیز که کم هزینه ترین ورزش است و مباحث اخلاقی و حرمت ها در آن رعایت می شود باید فراهم شود.
وی بهره مندی از وجود و توان خیران در عرصه ورزش و جوانان را ضروری خواند تصریح کرد: اینکه دولت ها، باشگاه و ورزشگاه بسازند در شرایط فعلی عملی و مقدور نیست و باید برای این کار و در مواقع نیاز از وجود خیران استفاده کرد و روحیه تعامل و همکاری را گسترش داد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.