به گزارش ایرنا، سازمان بهزیستی کشور در سال های گذشته و با ارائه ابزارهای تشویقی درصدد استفاده کارفرماها از این فرصت پیش آمده با هدف جذب گروههای هدف بویژه نابینایان و معلولان هستند و تحقق این مهم می تواند مشکلات آنها را به مراتب کاهش دهد.
چندی پیش زهرا نوع پرست مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی اعلام کرده بود، بزودی اصلاحیه قانون جامع حمایت از معلولان که پس از بررسی در کمیسیون های مختلف در صحن علنی مجلس مطرح می شود که در صورت تصویب گامی مهم در راستای کنوانسیون حقوق این قشر است.
به گفته محمد محمدی قیداری، در این قانون بر مسائل مهم مانند اشتغال معلولان لحاظ شده که تصویب آن تحولاتی مهم را برای گروههای هدف بهزیستی بدنبال دارد.
وی در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: بهزیستی علاوه بر اعتبارات سالانه با واگذاری فعالیت ها و تکیه بر مشارکت های مردمی گام های موثری در زمینه ارائه خدمات به مددجویان برداشته است.
وی اظهار کرد: امکانات و فرصت های موجود در جامعه باید بصورت برابر در اختیار همه معلولان قرار گیرد و این قشر به عنوان شهروندان جامعه علاوه برتردد آسان در شهر باید از شرایط برابر با افراد سالم نیز برخوردار باشند.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: با توجه به شعار سال مبنی بر ' اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال' اشتغال و توانمند سازی معلولان از اهداف مهم این سازمان قرار دارد.
به گفته وی، در این ارتباط و برای اشتغال زایی مددجویان وام هایی کم بهره تا سقف 150تا 210 میلیون ریال به مددجویان برای ایجاد اشتغال وام تعلق می گیرد.
وی، پرداخت کمک های بلاعوض مالی و حق بیمه مددجویان را تا سقف پنج سال از خدماتی معرفی کرد که به کارفرمایان تعلق می گیرد و در این میان مددجویان بهزیستی برای تکمیل چرخه اشتغال فعالیت خود استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 23 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند که از این تعداد هفت هزار خانوار مستمری بگیر و بقیه از خدمات موردی این سازمان بهره مند می شوند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.