سجاد صنعتی منفرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداختن به موضوع مناسب سازی محیط برای افراد کم توان و معلول ضرورت و اهمیت زیادی دارد و بر این اساس از دیدگاه قرآن تمامی افراد جامعه صرفنظر از پایگاه اقتصادی، اجتماعی، ویژگی های روحی، جسمی و توانایی های فردی خویش در نزد خداوند متعال دارای شان و منزلت اجتماعی هستند و باید از عزت و احترام برخوردار شوند.
وی اظهار کرد: از دیدگاه حقوق شهروندی حمایت از حقوق انسانی وظیفه دولتها در همه جوامع و برای همه شهروندان به شمار می رود و افراد دارای ناتوانی و معلولیت باید حقوق مشابهی برای زندگی همچون دیگر شهروندان داشته باشند و نباید هیچ استثنائی وجود داشته باشد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: مناسب سازی محیط روستا به طور ویژه مورد توجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است چرا که در تمامی طرح های هادی روستایی مسائل مربوط به مناسب سازی محیطی مورد بررسی قرار گرفته و در تهیه و اجرای طرح های هادی این مهم انجام می شود.
وی ابراز کرد: اولویت دادن به مسیر پیاده بر سواره، اجرای جدولهای کنار معابر در یک تراز و پرهیز از کاهش ارتفاع جدولها در مقابل درب های ورودی، اجرای رمپ در محل های ضروری، هدایت آبهای سطحی از طریق کانال سر پوشیده در معابر کم عرض، کاهش ارتفاع جدولها و به حداقل رساندن اختلاف ارتفاع سواره رو و پیاده رو و ... از جزئیات و نکات فنی است که در پروژه های طرح هادی روستایی با دقت خاصی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اجرا می شود.
صنعتی منفرد، با اشاره به حیای بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: این روستا به عنوان نمونه بارز و کامل اجرای طرح هادی با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و اساسی مناسب سازی محیط روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اجرا شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.