قائم مقام اداره کل و مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از برگزاری دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر در استان زنجان خبر داد و گفت: تاکنون 90 کارآفرین در این سامانه ثبت نام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا آبیپور، قائم مقام اداره کل و مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان امروز دوشنبه (3 مهر) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مبحث کارآفرینی در کشورهای اروپایی از قرن 15 در ایران با آغاز برنامه سوم توسعه در اولویت دولت قرار گرفت و دولت در قالب ماده های قانونی تکالیفی در رابطه با کسب و کار معین کرد که بر این اساس ایران در  پایان برنامه چهارم توسعه به رتبه سوم دست پیدا کند.

وی با اشاره به اسامی دستگاه های مرتبط با کارآفرینی و وظایفی که بر عهده دارند، ادامه داد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم با برگزاری جشنواره هایی در پی توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور است.

این مقام مسئول با اشاره به یازدهمین جشنواره کارآفرین برتر در سال گذشته و انتخاب 6 کارآفرین برتر استانی و یک کارآفرین برتر کشوری خاطرنشان کرد: فراخوان دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر هم منتشر شده است و تاکنون 90 کارآفرین با مراجعه به سایت www.karafarinanebartar.ir ثبت نام کرده اند.

آبیپور مهلت ثبت نام در این جشنواره را تا (11 مهر) امسال اعلام کرد و گفت: پس از تکمیل ثبت نام کارآفرینان استان هیات داوران وارد داوری خواهد شد.

قائم مقام اداره کل و مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره تنها در اشتغالزایی افراد خلاصه نمی شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره تلاش می کند تا روحیه خلاقیت، استقلال عمل و نوآوری را در افراد برانگیخته سازد تا جوانان با جسارت هرچه تمام وارد بازارهای کسب و کار شوند و ساختارهای جدیدی را داشته باشند.

این مقام مسوول به تفاوت های جشنواره کارآفرینان برتر امسال با سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: در این جشنواره کانون کارآفرینان استان، خانه تعاونگران و اتاق تعاونگران استان هم ورود کرده است.

آبیپور با بیان اینکه تلاش می شود کارآفرینان در این دوره حضور پررنگتری برای شرکت در عرصه کشوری داشته باشند، تصریح کرد: راه اندازی یک فعالیت اقتصادی به تنهایی ممکن نیست و افراد به حمایت نیاز دارند.

وی با یادآوری اینکه حوزه کارآفرینی برای توسعه فرهنگ کارآفرینی است و کشورهای توسعه یافته این الگو را پیاده کرده اند، ادامه داد: کارآفرین کسی است که با نوآوری راه جدید را انتخاب می کند.

قائم مقام اداره کل و مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه نوسانات قیمت نفت نسبت به درآمدها تاثیرگذار است، افزود: تقویت کارآفرینی تنها راه توسعه همه جانبه کشور است از اینرو یکی از راهکارهای مناسب پیشرو اشتغال افراد به صورت بنگاه های خرد است.

این مقام مسوول معرفی کارآفرینان نمونه به جامعه دانشگاهی را یکی از راهکارهای تقویت کارآفرینی در کشور عنوان کرد و گفت: سال گذشته 217 کارآفرین در سامانه بانک اطلاعاتی کارآفرینان استان ثبت نام کردند که تنها 50 نفر واجد شرایط بودند و امسال هم تاکنون 90 کارآفرین در این سامانه ثبت نام کرده است.

آبیپور به برنامه های اشتغال فراگیر در سال جاری اشاره کرد و گفت: این برنامه در قالب رسته های منتخب، سیاست های مداخلاتی و طرح های حمایتی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طرح های کارورزی، آموزش واقعی، حمایت بیمه ای و اعزام نیروی کار به خارج از کشور در بخش سیاست های مداخلاتی دولت مورد تاکید است، افزود: طرح های حمایتی هم توسط نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی مورداجرا درمی آید.

این مقام مسوول برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر را در راستای پررنگ کردن سهم 25 درصدی کارآفرینان در رشد اقتصادی عنوان کرد و گفت: این جشنواره به دنبال توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور و به دنبال آن توسعه اقتصادی است.

قائم مقام اداره کل و مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به طرح کارورزی و مراحل آن اشاره کرد و گفت: در این طرح کارجویان پس از ثبت نام  با واحدهای پذیرنده قراردادهایی برای دوره های کاروزی 4 تا 6 ماهه منعقد می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 400 کارجو و 75 واحد پذیرنده ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: واحدهای پذیرنده باید مجوز داشته باشند و مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای این واحدها  پروانه صادر کند تا کارورز بتواند دوره های کارورزی را در این واحدها سپری کند.

آبیپور با یادآوری اینکه تاکنون 8 قرارداد بین واحدهای پذیرنده و کارجو منعقد شده است، ادامه داد: یکی از عوامل برگزاری طرح کارورزی در کشور، عدم امکان کسب مهارت برای دانش آموخته تحصیلی در دوران تحصیل است.

وی نرخ بیکاری استان را 9.7 درصد در استان زنجان اعلام کرد و گفت: این درصد شامل 35 هزار جویای کار شامل زیر دیپلم، جویای کار بهتر و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.