احد یاغموری روزدوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی ها نشان می دهد، میانگین دمای هوای شهر زنجان طی شهریور امسال 24 درجه بالای صفر بوده است که در مقایسه با میانگین بلند مدت (30ساله) که 20 درجه بالای صفر بود، چهار درجه افزایش نشان می دهد.
وی، یادآوری کرد: در واقع میانگین دمای هوای شهر زنجان با احتساب میانگین دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان که 14 و 34 درجه بالای صفر بود، حاصل شده است.
یاغموری خاطرنشان کرد: این در حالی است میانگین دمای هوای شهریور زنجان در مقایسه با شهریور سال گذشته 22.6 دهم سانتیگراد بود که در مقایسه 1.4 دهم درجه افزایش نشان می دهد.
وی بیان کرد: نبود بارش ها در شهریور امسال و کاهش ابرناکی آسمان منجر به افزایش دما شده است.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس میانگین بارش سال زراعی (اول مهر سال 95 تا اول مهر سال 96) 247 میلی متر ثبت شده بود که در مدت مشابه سال زراعی گذشته 325 میلی متر بود .
وی اظهار کرد: در مقایسه با میانگین بارش های یکساله استان زنجان که 321 میلی متر بود و به لحاظ درصدی 23 و عددی 74 میلی متر کاهش نشان می دهد.
یاغموری خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی انجام گرفته تا نیمه اول مهر امسال بارش موثری در این استان پیش بینی نشده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.