دکتر علیرضا زراعتچی روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: ماموریت های انجام شده در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/25 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان در راستای اجرای این طرح، با 36 پایگاه اورژانس جاده ای، 16 پایگاه اورژانس شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی در مجموع با آماده باش 53 پایگاه فوریتهای پزشکی در سطح استان خدمات رسانی کرد.
زراعتچی با بیان اینکه از مجموع ماموریت های انجام شده 6 هزار و 296 ماموریت شهری، 2 هزار و 803 ماموریت جاده ای،
392 ماموریت بین مراکز درمانی، 6 هزار و 679 ماموریت غیرتصادفی و 2 هزار و 812 مورد نیز ماموریت تصادفی بود.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت: در 2 هزار و 812 ماموریت تصادفی انجام شده تعداد سه هزار و 82 مصدوم پس از دریافت اقدامات درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل، 140 نفر در محل حادثه درمان و 12 نفر نیز قبل از رسیدن آمبولانس فوت شدند.
زراعتچی افزود: در راستای ارایه هرچه بهتر و سریع تر خدمات درمانی، پرسنل اورژانس جاده ای جهت کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار و همراهی مسافران در کنار جاده و داخل آمبولانس استقرار داشتند.
وی اظهار کرد: پایگاه اورژانس هوایی نیز در این مدت 18 پرواز جهت امدادرسانی به مادران باردار، سکته های مغزی و مصدومان حوادث ترافیکی انجام داد که از میان آنان نیز 32 نفر پس از دریافت اقدامات درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.
طرح امداد تابستانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان از یکم تیر 96 آغاز و با آماده باش کامل کارکنان تا یکم مهر جاری ادامه داشت.
6084/6085
دریافت کننده: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.