به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مروی روز پنجشنبه در همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر و مبلغان شهرستان ابهر، افزود: نمی توانیم موضوعات و مسائل سیاسی را در منبرها حذف کنیم چرا که در این صورت باید واقعه غدیر و عاشورا که یک حرکت سیاسی است، حذف شود.
وی اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) یک حرکت بزرگ سیاسی واقعی است و ما وظیفه داریم در تجمع های مذهبی و ماه محرم از مسائل سیاسی اسلام، از عاشورا و غدیر که یک حرکت سیاسی بزرگ است سخن بگوییم.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ابراز کرد: اگر سیاست را رها کنیم، غدیر و عاشورا را چه کنیم چرا که آنچه که در غدیر معرفی شد معرفی شخصیت معنوی امام علی (ع) نبود بلکه معرفی و اعلان حکومت علوی به مردم بود.
وی تصریح کرد: در منبرها باید از مسائل سیاسی اسلام و جهان اسلام گفته شود و نمی توان مسائل سیاسی را نگفت، وظیفه ما فقط عزاداری و سینه زدن نیست.
حجت الاسلام مروی با اشاره به لزوم دشمن شناسی، بیان کرد: آمریکا یزید زمان است و همان دشمنی که یزیدیان با اسلام داشتند امروز آمریکا و اسرائیل با اسلام دارند و اینگونه مسائل را باید به مردم بیان کرد که اگر دشمن را نشناسیم از همان جا ضربه می خوریم.
وی تاکید کرد: در مباحث سیاسی باید مواضع مقام معظم رهبری را برای مردم تبیین کنیم و مردم را از آنها آگاه سازیم که دشمن به فکر ایجاد فاصله بین رهبری و مردم است، یکی از راه های ایجاد این فاصله این است که مردم درمقابل مواضع رهبری هیچ حسی نداشته و بی تفاوت باشند.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر شناخت مخاطب توسط واعظان، خاطرنشان کرد: مطالبی انتخاب و به مردم گفته شود که قابل درک و فهم همه بوده و برای مردم ضرورت داشته باشد.
وی با بیان اینکه مبلغ باید نترس باشد و فقط از خدا بترسد و در بیان حقایق دین بی تعارف باشد، تاکید کرد: دفاع از دین باید با منطق و استدلال باشد و با توجه به عصر ارتباطات و فضای مجازی دنیای امروز، دنیای سوالات و شبهات است و ما نیز باید با مطالعه خود را مجهز به پاسخگویی کنیم.
حجت الاسلام مروی گفت: نباید از روی علاقه و احساسات مطالبی را به ائمه نسبت داد و به احادیث و روایت چیزی اضافه یا کم کرد خود ائمه فرموده اند روایت ما را با قرآن تطبیق دهید و اگر حدیثی با قرآن تطبیق نداشت از ما نیست.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.