سردار جهانبخش کرمی، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: رسانه های گروهی می توانند در تبیین صحنه های و جلوه های زیبای دفاع مقدس که گنجینه ای تمام نشدنی است، نقش مهم و تاثیرگذار داشته باشند.
وی با تاکید براینکه نوجوانان و جوانان باید با علل و عوامل جنگ تحمیلی بر ایران، آشنا شوند اظهارکرد: این جنگ نابرابر به خاطر اختلافات مرزی و جغرافیایی نبود بلکه ارتباط تنگاتنگی با انقلاب داشت و ابرقدرت ها می خواستند از طریق کمک به رژیم بعثی، این انقلاب و نظام اسلامی را ساقط کنند.
کرمی افزود: دشمنان ایران از لحاظ مالی، نظامی، تسلیحاتی و تبلیغاتی، صدام را حمایت می کردند تا بلکه به اهداف پلید خود دست یابند اما وجود و نقش امام (ره) و حضور و مجاهدت رزمندگان اسلام در جبهه ها و پشتیبانی های ملت ایران، باعث شد تا آنها در رسیدن به برنامه های شوم خود ناکام مانند.
وی با بیان اینکه سازمان های بین المللی می توانستند از وقوع جنگ و ادامه آن جلوگیری کنند اما با ابرقدرت ها همسو شده و سکوت اختیار کردند گفت: با توجه به وجود بحران های سیاسی و امنیتی و مشکلات اقتصادی و نبود آمادگی دفاعی، همه چیز برای رسیدن دشمنان به اهداف مهیا بود اما مدیریت و فرماندهی جنگ از سوی امام راحل، حضور عاشورایی مردم همیشه در صحنه و عنایت خداوند سبحان، موجب شد تا خوار و زبون شوند.
کرمی با اشاره به اینکه اگر امروز ابرقدرتها نمی توانند فکر تجاوز به ایران را در سر بپرورانند این به برکت نیروهای مسلح، مردم همیشه در صحنه و تدبیر و رهنمودهای رهبری است افزود: استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس می باشد و اکنون جمهوری اسلامی ایران با عظمت و استوار در منطقه می درخشد و این الگویی برای ملل مسلمان دیگر کشورها شده است.
وی، مردمی بودن، عاشورایی جنگیدن و وجود فرهنگ جهاد و شهادت در میان رزمندگان اسلام را از جمله ویژگیهای دفاع مقدس اعلام و اظهار کرد: امروز بسیج جهان اسلام که از آرزوهای حضرت امام (ره) بود در کشورهایی چون لبنان، سوریه، یمن و عراق، شکل گرفته و این موضوع دشمنان را سخت درمانده و مستاصل کرده است.
کرمی با بیان اینکه صحنه های دفاع مقدس، جلوه ها و زیبایی های عاشورا را داشت به برنامه های بسیج و سپاه در رابطه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امسال بیش از یک هزار برنامه اعم از 'رژه نیروهای مسلح، همایش بانوان، گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس، بازنمایی عملیات ثامن الائمه و یادواره شهدا' در این استان برگزار خواهد شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.