به گزارش ایرنا، سید بیوک موسوی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان بر ضرورت همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی با دانشگاه‌های استان تاکید کرد و افزود: متاسفانه دستگاه های اجرایی در برخی بخش ها فاصله معناداری با حوزه دانشگاهی پیدا می یابند و مشکلاتی را به وجود می آورند، که ضروری است؛ با استفاده از ظرفیت و توان یکدیگر، شرایط مطلوبی را در جامعه فراهم کنند.
وی تاکید کرد: همه دستگاههای اجرایی استان زنجان باید به صورت مداوم از پتانسیل ها و توانمندی های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در حوزه های مختلف در جهت توسعه استان و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کنند.
وی ادامه داد: باید شرایطی را در جامعه فراهم کرد که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به صورت مستمر همواره در کنار دستگاه های اجرایی باشند، تا بتوان از ایده ها و دانش آنان بهره مند شد.
موسوی به راه اندازی و توسعه مراکز رشد و شتاب دهی به کسب و کار و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان زنجان اشاره کرد و افزود: باید همه دستگاه های فرهنگی با تعامل و همفکری و به دور از موازی‌کاری، از توانمندی های صاحب نظران و کارشناسان بهره مند شوند و برنامه مناسبی برای اجرای فعالیت ها در حوزه های مختلف داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، صدا و سیما و رسانه های استان را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از معیارهای مناسب و تاثیر گذار می توان شرایط مطلوب تری را برای آینده استان فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، این استان از مجموع 111 برنامه کشوری در کاهش آسیب های اجتماعی 85 برنامه با اعتبار تخصیصی 20 میلیاردریال را در سال جاری در دست اجرا دارد.
بنا به گفته این مسئول، طبق رتبه بندی انجام گرفته، زنجان سی امین استان در میزان شیوع آسیب های اجتماعی کشور بشمار می رود.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.