به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی شامگاه دوشنبه در آیین گشایش نخستین جشنواره روستا استان زنجان با بیان اینکه روستاییان می توانند با ایجاد شرکت های مشارکتی نسبت به انجام فعالیت های اقتصادی در روستاها اقدام کنند، افزود: در حوزه های مختلف خدماتی و تولیدی، زمینه مناسبی برای فعالیت اقتصادی در روستاها وجود دارد که با ارائه تسهیلات کم‌بهره شرایط برای رونق تولید و اشتغال در روستاها فراهم می شود.
وی از تعریف سه اقدام مهم برای روستاهای کشور خبر داد و اظهار کرد: ایجاد نواحی صنعتی برای دهستان ها از جمله مهم ترین این اقدامات است.
رضوی با بیان اینکه ایجاد مجتمع های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی نیز برای دهستان ها پیش بینی شده است، افزود: با پیش بینی این اقدامات تلاش می کنیم معیشت روستائیان تقویت شود و وضعیت آموزشی، فرهنگی و درمانی در سطح روستاها ارتقاء یابد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری به برگزاری نخستین جشنواره روستا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم اقدامات صورت گرفته در زنجان را در سطح کل کشور گسترده کنیم.
رضوی برگزاری این جشنواره را زمینه معرفی توانمندی روستاییان و توجه به جامعه تولید کننده در مناطق روستایی برشمرد و گفت: با عرضه تولیدات روستایی در جشنواره، مخاطبان با توانمندی های روستاییان آشنایی بیشتری پیدا می کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری به تصویب لایحه یک و نیم میلیارد دلاری دولت جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: سهم استان زنجان از این تسهیلات، کمتر از یک هزار و 500 میلیارد ریال نخواهد بود.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره روستا استان زنجان به منظور معرفی توانمندی های جامعه روستایی، از 20 تا 25 شهریور جاری در مجموعه فرهنگی تفریحی گاوازنگ زنجان در حال برگزاری است.
استان زنجان 935 روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد 730 روستا بالای 20 خانوار هستند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.