بهرام حاجی کریم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گروههای هدف و پرخطر را شامل افراد بالای 65 سال، کودکان، زنان باردار، مبتلایان به بیماریهای قلبی، بیماریهای مزمن ریوی، آسم، افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه اعلام کرد و گفت: علاوه بر آن افرادی مانند سالمندان که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، بیماران کبدی، خونی و شیمی درمانی ها نیز نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.
وی افزود: موضوع دیگری که وجود دارد این است که پرسنل بیمارستان ها بویژه پزشکان و پرستاران که با بیماران در تماس هستند نیز باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.
وی تاکید کرد: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا در استان زنجان اواخر شهریور و اوایل مهر بوده که پس از این مدت نیز اثرگذاری لازم را دارد اما توصیه می شود در بازه زمانی یاد شده انجام گیرد.
این متخصص بیماری های عفونی بیمارستان ولی عصر (ع) زنجان ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا که از خارج به کشور وارد می شود، بر اساس آخرین ویروسی است که سال قبل در اروپا همه گیر بوده نسبت به تولید آن اقدام شده است.
وی خاطر نشان کرد: بیماری آنفلوآنزا با آغاز فصل پاییز در کشو شیوع پیدا می کند که انجام اقدامات درمانی لازم می تواند به پیشگیری از ابتلا به این بیماری منجر شود.
به گزارش ایرنا، آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه ظاهر می شود.
سرفه اغلب شدید و برای مدتی ادامه می یابد ولی سایر نشانه های بیماری بعد از دو تا هفت روز خود به خود بهبود می یابد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.