به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری، استاندار زنجان در یازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالجاری که با حضور رئیس مرکز ملی بهره وری ایران برگزار شد، اظهار کرد: هر جامعه ای که از سرمایه نیروی انسانی خود بهره وری بهتری داشته باشد، در موضوع توسعه موفق تر خواهد بود.
وی بررسی میزان توجه به بهره وری نیروی انسانی در بخش های غیر دولتی را خواستار شد و افزود: سازمان ملی بهره وری ایران باید از بهره وری نیروی انسانی، تعریف واقعی داشته باشد و در این حوزه برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.
درویش امیری با تاکید بر اینکه سازمان ملی بهره وری باید بر دیدگاه های کارشناسی خود پافشاری لازم را داشته باشد، خاطر نشان کرد: این سازمان نباید از نظرات دقیق کارشناسی خود، ذره ای کوتاه بیاید و نباید اجازه دهد نظرات غیر کارشناسی در تصمیم گیری های کلان کشور اِعمال شود.
نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: در سال ۱۳۸۰ با وجود ۱۸.۵ میلیون دانش آموز در کشور، یک میلیون و ۱۲۰ هزار معلم و کادر آموزشی و اداری وجود داشت و امروز نیز برای ۱۱.۵ میلیون نفر جمعیت دانش آموز بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر کادر آموزشی و اداری وجود دارد که این امر، نشان دهنده عدم بهره وری مناسب از معلمین و کادر آموزشی در کشور است.
مقام عالی استان در ادامه، پس از ارائه گزارش شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان در خصوص بُرش استانی برنامه های اقتصاد مقاومتی در این حوزه، به محدودیت منابع آبی کشور اشاره کرد و گفت: منابع آبی کشور یا از محل بارش و نزولات آسمانی، یا از محل بهره برداری از سفره های زیرزمینی و یا پساب های جمع آوری شده تامین می شود.
درویش امیری، پساب ها را به عنوان یکی از منابع تضمین شده در تامین آب مورد نیاز بخش صنعت برشمرد و گفت: مطمئن ترین منبع تامین آب برای بخش صنعت، استفاده از پساب ها است و اگر امروز از این مقوله استفاده لازم نشود، بی شک در آینده با کمبود منابع آبی، مجبور به استفاده از پساب ها خواهند بود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 738830
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.