به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در آیین قدردانی از تعاونگران برتر استان زنجان افزود: در برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه بر لزوم توسعه فعالیت های تعاونی تاکید شده است و این موضوع جدای از نگاهی که در دولت و مجلس شورای اسلامی جریان دارد، به تاسی از ابلاغیه سیاست های بالادستی نظام جمهوری اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید تمام ارکان نظام قرار دارد.
وی به وجود بیش از چهار هزار تعاونی در این استان اشاره کرد و ادامه داد: فعال بودن فقط یکهزا و 80 فقره از این تعاونی ها نشان می دهد که هنوز از توان این بخش از اقتصاد آنگونه که باید و شاید استفاده نشده و تعاون به جایگاه حقیقی خود نرسیده است.
استاندار زنجان با بیان اینکه تعاون به معنای بهره گیری از ظرفیت های جمعی و تلاش همگانی برای توسعه جامعه است، از عضویت 800 هزار نفر از زنجانی ها در تعاونی های این استان خبر داد.
درویش امیری اظهار کرد: در بخش خصوصی برخی افراد هستند که توان راه اندازی بنگاه های اقتصادی را دارند و برخی دیگر به تنهایی قادر به راه اندازی و شکل یک فعالیت اقتصادی نیستند.
وی بخش تعاون را یکی از پایه های نظام اقتصادی کشور خواند و به حمایت جدی دولت از بخش خصوصی و غیر دولتی اقتصاد کشور اشاره کرد.
درویش امیری برخوداری تعاونی ها از امتیاز تفکیک مالیاتی، ارائه تسهیلات حمایتی و انعطاف و تنوع در شیوه های افزایش سهام این بخش را نمونه هایی از حمایت دولتمردان از این بخش اعلام کرد و خواستار حمایت از تعاونی ها برای ورود به بازارهای هدف و ایجاد فرصتی عرضه محصول تولیدی در عرصه جهانی شد.
استاندار زنجان گفت: می توان از تعاونی های وسیع، گسترده و ملی برای سرمایه گذاری های کلان استفاده کرد و سرمایه های اندک اقشار پایین جامعه را در حوزه تولید و اشتغال به شکل متمرکز به کار گرفت.
وی تاکید کرد: تعاونی ها برای جلوگیری از توم، تکاثر شرکت ها، اشتغالزایی، مهار تورم و ایجاد عدالت اجتماعی نقش موثر و برجسته ای دارند.
در پایان این مراسم از 20 تعاونی استانی برتر و 10 تعاونی شهرستانی تجلیل شد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.