به گزارش ایرنا، اولین جلسه شورای پنجم اسلامی شهر زنجان تشکیل شد و در این جلسه اعضا مسائل مختلفی را بیان کردند.
رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه این شورا با آغاز به فعالیت خود تلاش دارد، بخشی از مشکلات شهری زنجان را برطرف کند ، گفت: بخشی از مشکلات و حاشیه شهر زنجان به تعاونی ها بر می گردد، هم اکنون 700 هکتار از بهترین زمین های این شهر بویژه در شمالی ترین منطقه شهر در دست تعاونی ها قرار دارد.
احمد نصیری افزود: این به معناست که 11 هزار فیش در اختیار مردم قرار دارد و بالای 800 میلیار تومان از سرمایه شهروندان در این تعاونی ها بلوکه شده و امیدواریم در شورای پنجم به این موضوع توجه بیشتری شود.
وی بیان کرد: بخشی از مشکلات شهر و شهرداری به عنوان مثال در گلشهر کاظمیه که در اختیار شرکت تعاونی مسکن قرار دارد در اختیار شهرداری نیست و مردم این منطقه با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.
رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه وظایف متعدد مدیریت شهری در ابعاد مختلف زندگی شهری و شهروندان قریب 300 نوع فعالیت را در بر می گیرد و گفت: این موضوع نشان دهنده، گستردگی و اهمیت و وظایف رسالت مدیریت شهری است.
سجاد خدایی افزود: با توجه به محدویت های درآمدی که در سال های گذشته گریبانگیر شهرداری ها شده، نشان می دهد برای پاسخگویی به انتظارات مردمی و برای رسیدن به توسعه و تحول نمی توان مثل دهه های گذشته بر منابع درآمدی شهرداری تکیه کرد.
وی یادآوری کرد: بر این اساس در مدیریت شهری زنجان در حالت نرمال 100 میلیارد تومان بودجه عمرانی وجود دارد و این مبلغ کفاف یک پروژه سرمایه گذاری و حتی یک پروژه شهری را نمی دهد.
خدایی افزود: تنهاترین راهبرد اساسی و اصلی برای این منظور توجه به مباحث سرمایه گذاری است و در این حوزه باید به مباحث خرد و کلان توجه ویژه شود و از مشارکت های مردمی و جذب سرمایه گذاران استفاده کنیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: خوشبختانه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر زنجان اقدامات مقدماتی توسط اعضای مجموعه مدیریت شهری در ارتباط با جذب سرمایه گذاری ها انجام گرفته و لیکن با توجه به رویکرد و جشم اندازی که برای برش پنجساله ای که ترسیم شده، در صورت بازنگری و تحقق این چشم انداز راه طولانی در پیش است.
وی اظهار کرد: برای سرمایه گذاری باید سازو کار مناسبی اتخاذ کرد و تنها مجموتعه مدیریت شهری متولی نیست و به موفقیت نمی رسد و بر این اساس این توسعه نیازمند توجه همه جانبه دستگاههای مرتبط و متولیان استانی است.
خدایی افزود: در صورت نبود اصلاح رفتار و نگاههای نو به مقوله سرمایه گذاری و سرمایه گذاران بویژه در بدنه کارشناسی شهرداری و هیات سرمایه گذاری، انتظار هیچ گونه پیشرفتی نیست.
این مسئول ادامه داد: تشکیل کارگروه های اقتصادی و صدور پروانه، برای سرمایه گذاری و از طرفی ایجاد پنچره واحد سرمایه گذاری و دفتر تسهیل گیری و حفظ کرامت سرمایه گذاران و امنیت سرمایه آنان از مقوله های مهم هستند.
خدایی افزود: تهیه طرح جامع گردشگری و بهره گیری از ظرفیت های تبلیغاتی درون شهری و معرفی فرصت های طلایی سرمایه گذاری شهر زنجان با جاذبه های تاریخی و مذهبی و ایجاد مکانیزم های تشویقی اهمیت زیادی دارد.
وی یادآوی کرد: توجه سرمایه گذاران کلان نباید از سرمایه گذاران کوچک غافل شد و در این حوزه ازسرمایه گذاری کوچک می توان برای ایجاد احداث بازارچه های های محلی و شبانه ایجاد کرد و حتی و از طریق ایجاد شرکت های سرمایه گذاری خرد منابع خرد مردم استفاده کرد.
وی خاطر نشان کرد: بر این اساس برای کنترل برای تمامی پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری شهر زنجان تابلوی روز شمار باید نصب می شود و این مهم در راستای آگاهی و شفاف سازی انجام می گیرد.
سرپرست سرپرست شهرداری زنجان نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه با اقدام های انجام گرفته پروژه‌های شهری در نقاط مختلف و مناطق سه‌گانه پیشرفت های خوبی داشته و بر این اساس امسال بیش از 60 هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر انجام گرفته و همچنان ادامه دارد.
علی محمدی افزود: برای هفته دفاع مقدس 6 پارک محله در سه منطقه شهر زنجان به بهره‌برداری می رسد و از طرفی دیگر پروژه‌های شهر زنجان شامل پروژه خیابان اول شهرک کارمندان، بلوار نینوا در پونک و پل سیدالشهداء تا 45 روز دیگر به پایان می‌رسد.
وی خاطر نشان کرد: بهره گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران برا یتوسعه شهری اهمیت زیادی دارد و برهمین اساس این بخش در شهرداری فعال شده است.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.