به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان،مرتضی موسویان که صبح امروز در آئین گشایش نخستین مرکز شتابدهی فرهنگی دیجیتال در زنجان حضور داشت، با بیان اینکه در مراحل نخست محلی برای فعالیت شتاب دهنده ها در استان اختصاص می یابد، افزود: در حال حاضر شتاب دهنده ها به یک حرکت بسیار تاثیرگذار تبدیل شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، وی با بیان اینکه بزرگترین شتاب‌دهنده جهان در آمریکا در سال ٢٠٠٥ و در انگلیس در سال ٢٠٠٧ ایجاد شده است، گفت: در ایران هم توسعه به شتاب‌دهنده در سال ٩٣ آغاز شد و در حال حاضر شاهد حضور پرشور استارت آپ‌های فعال ایران در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی هستیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور ادامه داد: به منظور ایجاد فضای مفید در عرصه دیجیتال طرح کد شامل اثر فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است که در همین راستا مالکیت مادی و معنوی یک اثر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به افراد اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه هر فردی می‌تواند از مزایای داشتن یک موسسه فرهنگی دیجیتال بهره‌مند شود، گفت: معافیت از مالیات، کمک آموزش رایگان و عضویت رایگان در شبکه فرهنگ از مزایای این طرح است.

به گفته موسویان، تبلیغ در فضای مجازی تنها از سوی کد که شامد دارند قانونی است و برای این منظور افراد باید مجوز دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ٤٦ درصد از جرایم در تلگرام و ٢٢ درصد جرایم در اینستاگرام انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از تخلفات در فضای مجازی طرح شامد راه‌اندازی شده است و افراد می‌توانند تنها آثار و کالاهایی که دارای کد شامد هستند را خریداری کنند تا از طریق این کد کالاهای معیوب خود را که از طریق فضای مجازی خریداری کرده‌اند پیگیری کنند.

موسویان به شبکه ملی فرهنگ هم اشاره کرد و گفت: شبکه فرهنگ دارای ٤٢١ مرکز در کل کشور است و بیش از ٥٠٠ محصول خانه‌های فرهنگ ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار اشتغال در شبکه فرهنگ ایجاد شده است، گفت: هدف‌گذاری انجام شده رسیدن به اشتغال ٣ هزار نفر در این شبکه ملی است.

این مقام مسئول ادامه داد: به منظور جلوگیری از تخلفات فضای مجازی سامانه samandehi.ir راه‌اندازی شده است.

موسویان، تاکید کرد: مقام معظم رهبری سهم مناسبی برای توسعه بخش دانش‌بنیان مورد تاکید قرار دادند و ریاست جمهور نیز پایه اصلی توسعه کشور را آی سی تی اعلام کردند.

وی با بیان اینکه تا سه سال آینده حجم بازار به ٥ هزار میلیارد یورو خواهد رسید، گفت: از آنجائی‌که یک درصد جمعیت جهان را ایران تشکیل می‌دهد باید یک درصد از بازار جهانی یعنی ١٤٠ هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه هراندازه به سمت مکانیزه شدن حرکت کنیم، هزینه‌ها کاهش می‌یابد، ادامه داد: سهم اشتغال کشور در بخش صنعت ٣٤,٥ درصد، کشاورزی ١٧.٥ درصد و بخش خدمات ٤٨ درصد است که نشان از توسعه اشتغالزایی در بخش خدمات دارد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 732128
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.