به گزارش ایرنا، علی ‌اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در جریان سفر 2 روزه خود به زنجان در آیین افتتاح کارخانه سه هزار و 300 تنی شمش روی پردازان ایرانیان به رشد شاخص های صنعتی و اقتصادی کشور طی فعالیت دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: حمایت از صنعت و رفع مشکلات این حوزه در دولت دوازدهم گسترش می یابد.
وی به تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور طی فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و ادامه داد: رسیدن به رشد هشت درصدی آن هم از یک وضعیتی که میزان شاخص آن منفی بود، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.
مونسان با بیان اینکه دولت یازدهم 170 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت کرد، افزود: حمایت های دولت بسیاری از واحدهای تولیدی را به چرخه فعالیت بازگرداند.
وی با اشاره به نام گذاری سال جاری به سال ' اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال' توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: این نشان از اهیمت این بخش است و دولت دوازدهم نیز طی جلساتی که تا کنون تشکیل داده به امر تولید و اشتغال اهتمام ویژه و جدی دارد.
مونسان با اشاره به اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه، افزود: رشد هشت درصدی و ایجاد یک میلیون شغل در سال، اهدافی است که دولت دوازدهم تلاش می کند تا به آن ها برسد.
رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه برای رسیدن به حدود یک میلیون شغل در سال، نیازمند حدود 770 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هستیم،گفت: شاید این عدد تا اندازه ای دست نیافتنی باشد ولی دولت تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند تولید و اشتغال را به یک نقطه خوبی برساند.
مونسان به پایین بودن هزینه ایجاد شغل در بخش خدمات اشاره کرد و افزود: در بخش گردشگری ورود هر گردشگر خارجی معادل یکهزار و 200 دلار یعنی به اندازه ارزش 30 بشکه نفت، درآمد برای کشور ایجاد می کند.
وی ادامه داد: در بخش صنایع دستی نیز ایجاد یک شغل نیازمند 500 میلیون ریال اعتبار است در حالی ایجاد یک شغل در بخش های همچون صنعت، نفت و پتروشیمی، از پنج هزار تا 10 هزار میلیارد ریال هزینه دارد.
کارخانه سه هزار و و 300 تنی شمش روی پردازان ایرانیان با سرمایه گذاری مشترک ایران و ترکیه تاسیس شده است.
به گزارش ایرنا، شامگاه چهارشنبه با حضور معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شرکت ملات خشک زنجان نیز به مرحله بهره برداری رسید.
این مجموعه، تولیده کننده انواع ملات های پایه سیمانی و اندودهای پایه گچی است که آماده سازی آن بسیار راحت است و فقط با افزودن میزان مشخصی از آب ، آماده مصرف می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت ملات خشک زنجان، این شرکت با فعالیت خود، زمینه اشتغال 50 نفر را به صورت مستقیم و حدود 200 نفر به طور غیر مستقیم فراهم کرده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.