امجد باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بامداد جمعه /سوم شهریور جاری/ با تلاش محیط بانان منطقه یکی از شکارچیان متخلف به جرم شروع به شکار آهو در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه پس از تعقیب و گریز توسط ماموران حفاظت محیط زیست منطقه دستگیر شد اما 2 شکارچی دیگر با استفاده از فرصت فراهم شده و تاریکی شب موفق به فرار می شوند.
وی اظهار کرد: از این شکارچی متخلف دستگیر شده، یک قبضه اسلحه ته پر ساچمه زنی تک لول، پنج تیر فشنگ تک گلوله و چارپار و یک دستگاه پروژکتور کشف و ضبط شد.
باقری با بیان اینکه شکارچی دستگیر شده، بومی استان می باشد و پرونده تخلف این متخلفان تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد افزود: 2 شکارچی متواری شده نیز با تلاش ماموران این یگان در دام قانون گرفتار خواهند شدند.
وی، ضرر و زیان ناشی از شکار هر راس آهو را 100 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: شکارچیان آهو این مبلغ را به حساب محیط زیست واریز خواهند کرد و از جنبه عمومی جرم نیز با رای و نظر قاضی پرونده به جزای نقدی و در صورت تکرار به تحمل حبس از 6 تا سه سال محکوم خواهند شد.
به گزارش ایرنا، 11 مرداد سالجاری نیز 2 شکارچی متخلف آهو به جرم شروع به شکار در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه زنجان در دام محیط بانان گرفتار شدند و یک قبضه سلاح ساچمه زنی پنج تیر پران غیرمجاز و 2 تیر فشنگ ساچمه زنی و یک دستگاه پروژکتور کشف شد.
منطقه 'فیله خاصه' از سال 86 جزو مناطق شکار ممنوع استان زنجان اعلام شد و وسعت آن 110 هزار و 532 هکتار است.
گونه های درختی همانند درختان میوه و صنوبر و گونه های گیاهی همچون انواع آویشن، درمنه، انواع خانواده گندمیان و گیاهان بالشتکی و همچنین آهوی ایرانی، گراز، سمور سنگی، پرندگانی چون کبک، باقرقره، انواع پرندگان شکاری، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر زمستانی و انواع خزندگان در این منطقه وجود دارد.
سال 95 تعداد یک هزار و 82 راس آهو در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و شکار ممنوع فیله خاصه مشاهده شد در حالی که در سال 94 به تعداد یک هزار و 246 راس بود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.