معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور گفت: امسال 100 هزار بسته نوشت افزاری به ارزش 70 هزار تومان در بین دانش آموزان مناطق محروم تا اواسط شهریور توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور امروز (31 مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان یکی از استان‌های موفق در عرصه حمایت از مددجویان در کمیته امداد محسوب می شود.

وی ادامه داد: در کمیته امداد یک میلیون و 600 هزار خانوار تحت پوشش هستند که شامل زنان سرپرست خانوار، سالمندان، دانش آموزان، دانشجویان و نخبگان و اقشار نیازمند هستند.

به گفته رهبر، یک میلیون و 300 هزار سالمند، بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار، 330 هزار دانش آموز، 72 هزار دانشجو نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و 500 هزار نفر از حمایت های تک خدمتی و چند خدمتی کمیته امداد بهره مند می شوند.

این مقام مسوول با بیان اینکه 4 هزار مددکار خانواده با کمیته امداد همکاری می کنند، گفت: 400 نفر مشاور در کنار مددکاران به امور خانواده ها می پردازند.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده به مددجویان شامل تسهیلات ضروری، قرض الحسنه و اشتغال است، افزود: سال گذشته در حدود 200 هزار فقره تسهیلات پرداخت شد.

رهبر با بیان اینکه صف کمک هزینه جهیزیه در سال گذشته به صفر رسیده است، 115 هزار کمک هزینه به نوعروسان مددجو و کمک هزینه ازدواج به دامادها ارائه شد.

معاون کمیته امداد کشور با بیان اینکه ساخت، خرید، ودیعه و اقساط مسکن از دیگر خدماتی است که کمیته امداد به مددجویان ارائه می کند، افزود: کمیته امداد بیمه پایه مددجویان در تمام مناطق و بیمه تکمیلی مددجویانی که در شهرهای بالای 20 هزار نفر زندگی می کنند را پرداخت می کند.

به گفته رهبر، 88 هزار فقره کمک هزینه رفع سوء تغذیه کودکان و بیماران صعب العلاج و نیازمند در منزل به صورت سرانه ای پیش بینی شده است که علاوه بر کمک های قبلی پرداخت می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه قرارداد بیمه حوادث مددجویان کمیته امداد از مهرماه سال گذشته منعقد شده است و تمام مددجویان تحت پوشش این بیمه هستند، تصریح کرد: سال گذشته نیازهایی در مناطق محروم شناسایی شد و برخی وسایل همچون منبع آب، وسایل گرمایشی و سرمایشی توزیع شد.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه 20 میلیارد تومان اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج در ردیف اعتبارات قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از امسال اعتبارات مناطق محروم ردیف اعتبار جداگانه ای پیدا کرده است و 144 میلیارد تومان برای این مناطق اختصاص یافته است که 10 درصد این اعتبارات مربوط به دیگر معاونت های مربوطه است.

به گفته رهبر، از سال گذشته با توجه الزمات قانونی تلاش شد تا پالایش مددجویان با قوت بیشتری انجام شود و سال گذشته 249 هزار خانوار از چرخه دریافت مستمری خارج شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور به صرفه جویی 82 میلیارد تومانی در پی این اقدام اشاره کرد و گفت: تمامی سیاست های حمایتی از نیازمندان پیش بینی شده است و روح کلی این سیاست ها استفاده از ظرفیت های فردی، گروهی و اجتماعی جامعه برای توانمندی مددجویان خواهد بود.

وی به تدوین نظام مددکاری در کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این نظام با نگاه اسلامی و دینی مختص کمیته امداد است و ارتباط بین مددجو و مددکار پیش بینی شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه برخی از وظایف کمیته امداد برون سپاری خواهد شد، اظهار کرد: از اینرو نظارت مددکاران ادامه خواهد داشت و بخشی از امور به مراکز مشاوره و کلینیک های تخصصی ارجاع داده می شود.

این مقام مسوول ادامه داد: در سال جاری سرانه های متعددی اضافه و ایجاد شده است که از آن جمله سرانه دانشجویی به 850 هزار تومان در هر ترم رسیده است.

وی سرانه دانش آموزی سال جاری را 102 هزار تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته بسته های نوشت افزاری مورد نیاز دانش آموزان قبل از شروع سال تحصیلی در مناطق محروم با همکاری مراکز خیریه 50 هزار بسته نوشته افزاری در این مناطق توزیع شد که مورد استقبال قرار گرفت و در کنار آن سرانه دانش آموزی به صورت نقدی پرداخت شد.

رهبر افزود: امسال 100 هزار بسته نوشت افزاری با ارزش 70 هزار تومان در بین دانش آموزان مناطق محروم تا اواسط شهریور ماه توزیع می شود.

به گفته وی، کالاهای مورد استفاده در نوشت افزار و جهیزیه از لوازم ایرانی است که این مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش مستمری مددجویان در قالب یارانه به حساب یارانه مددجویان اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: پرداخت این مبلغ برای مددجویان مشکل ایجاد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.