به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در جریان بازدید از شهرستان طارم ، در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل سرمایه گذاری در مسیر گردشگری روستاهای شیت و ولیدر برگزار شد، با اشاره بر ضرورت توسعه راه ها و بهبود زیرساخت های مورد نیاز مردم منطقه، خاطرنشان کرد: اگرچه شهرستان طارم به زیرساختهایی نظیر آب، گاز و مخابرات در این مناطق نیاز دارد ولی نباید تامین این زیرساخت ها و توسعه راه ها به قیمت نابودی و تخریب فضای سبز و منطقه بکر و طبیعی طارم باشد.

وی با اشاره به ویژگی های طبیعی و تاریخی شهرستان طارم، یادآور شد: خوشبختانه شهرستان طارم در منطقه ای به دور از چشمان شهرنشینان برج ساز قرار گرفته و از موقعیت بکر طبیعی، کوهستانی و کشاورزی ممتازی برخوردار است.

درویش امیری ادامه داد: شهروندان و مردم ساکن در این مناطق نیز با روحیه صداقت و پاکی و تلاش بدنبال کسب روزی حلال هستند که موجب شده طارم با این ویژگی ها از مناطق کم نظیر کشور باشد.

استاندار زنجان تعریض جاده ها، ایجاد مسیر تندرو و بهبود راه های مواصلاتی طارم با مرکز استان و استان های همجوار را از نیازها و مطالبات برحق مردم منطقه برشمرد و گفت: هرچند بهبود راه ها برای توسعه گردشگری منطقه ضرورت دارد اما نباید با اصرار بر راه سازی، به طبیعت بکر طارم آسیبی وارد شود.

درویش امیری افزود: باید ضمن توجه به ویژگی های طبیعی منطقه، راه مواصلاتی مناسبی بین طارم با زنجان، شفت، خلخال و فومن ایجاد شود که تحقق این هدف از سیاست های دولت در استان به شمار می آید.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای میان بنیادمسکن انقلاب اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان به منظور بهسازی دو روستای شیت و ولیدر خبر داد و گفت: این مناطق از روستاهای هدف گردشگری استان به شمار می آیند که باید بهسازی و ساماندهی در آن ها صورت گیرد.

استاندار زنجان هدف از بازدیدهای امروز خود از شهرستان طارم را بازدید از محور مواصلاتی طارم به شفت و فومن عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود در این سفر، توافقاتی در زمینه تسریع در آزادسازی مسیر طارم به شفت و فومن با استانداری گیلان صورت گیرد و مسیرهای ارتباطی بین زنجان با دو استان گیلان و اردبیل بهسازی شود.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 720937
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.