به گزارش خبرآنلاین؛ آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان استانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)،  روز سه‌ شنبه ۲۴ مرداد در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان واقع در خیابان سعدی وسط برگزار خواهد شد.
در این برنامه از ۳۴ برگزیده استانی جشنواره و همچنین کتابخانه ها و کتابداران برگزیده و خیرین و دستگاه های مشارکت کننده با اهدای لوح سپاس و تندیس ویژه جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.
شایان ذکر است هفتمین جشنوارة کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنوارة بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) به مناسبت ایام فرخنده دهه کرامت از نوزدهم فروردین لغایت بیستم تیر ماه به دو شکل مکتوب و الکترونیکی و با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی سراسر کشور برگزار شد.
شش عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در این جشنواره به مخاطبان و شرکت کنندگان مسابقه عرضه گردید.
در بخش کودک کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها»، نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان نیز کتاب «ماه غریب من»، نوشته مجید ملا‌محمدی، انتشارات به نشر معرفی شد.
در بخش جوان و بزرگسال نیز و برای آشنایی با شخصیت و ابعاد زندگانی حضرت معصومه(س) ، حضرت احمد بن موسی(ع) و همچنین هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع)، به ترتیب کتابهای «بانوی ملکوت»، نوشته علی کرمی‌جهرمی از انتشارات بوستان کتاب ، «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش از انتشارات دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی ، «زندگی به سبک خورشید»، نوشته مهدی غلامعلی از انتشارت جمال و همچنین کتاب«مهارت‌های زندگی در سیره رضوی»، نوشته محمدرضا شرفی از انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی ، برای مطالعه و شرکت در مسابقه کتابخوانی این دوره معرفی شده بود.
این جشنواره با مشارکت ۶۳۱ هزار و ۵۲۶ نفر در سطح کشور برگزار شد که نسبت دوره گذشته رشد ۲۶۰ درصدی را ثبت کرد.
هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز برگزار و با نظر خداوند متعال و لطف ائمه اطهار(ع) بالاخص حضرت امام رضا(ع) در این دوره میزان شرکت کنندگان جشنواره در مقایسه با سال قبل ۳ برابر گردیده و  ۵/۲ درصد از کل جمعیت استان در این جشنواره شرکت کرده اند و سال قبل و در ششمین دوره جشنواره در استان زنجان حدود ۸ هزار نفر شرکت کننده وجود داشت که این رقم امسال به بیش از ۲۳ هزار نفر افزایش یافته است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719286
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.