رئیس اداره نظارت بر راه‌های فرعی و اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اهمیت توسعه جوامع شهری، روستایی و گردشگری و در مجموع توسعه حمل و نقل جاده‌ای، گفت: توسعه حمل و نقل جاده‌ای در گرو تامین اعتبارات استانی و ملی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعید شاهین‌فر امروز در حاشیه بازدید از چند پروژه راه و شهرسازی استان زنجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت راه‌های ارتباطی در راستای توسعه حمل و نقل ملی و بین المللی، اظهار داشت: از جمله راه‌های در دست اقدام و احداث استان زنجان محور و بزرگراه دندی به زنجان که با اعتباری بالغ بر 83 میلیارد تومان در حال اجرا و احداث است.

شاهین‌فر با بیان اینکه این محور مواصلاتی به متراژ 123کیلومتر با پیشرفت قابل‌توجه آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به پیشرفت بالای 80 درصدی این پروژه تاکید کرد: با تامین اعتبارات پروژه‌های راه و شهرسازی استان در سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود.

photo_۲۰۱۷-۰۸-۱۳_۱۵-۲۱-۱۲

شاهین‌فر در ادامه با بازدید از پروژه‌های مواصلاتی فرعی روستاهای با جمعیت بالا نظیر روستای بولاماجی برای ارتباط با شهرستان سجاس و قیدار و زنجان بیجار با اشاره به مشخصات این پروژه ادامه داد: این طرح دارای 76 کیلومتر است که در سه محور پیمان‌سپاری شده است.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های فرعی و اصلی اداره کل راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه  محور زنجان- بیجار با دو باند به مسافت 19 کیلومتر تا پایان سال‌جاری آماده بهره برداری می‌شود، گفت: اعتبار این پروژه بالغ بر 40 میلیارد تومان بوده که دارای پیشرفت فیزیکی 25 درصدی است.

شاهین‌فر در ادامه بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی قطعه 3 و 2 سلطانیه قیدار و کبودر آهنگ با اشاره به اهمیت توسعه جوامع شهری، روستایی و گردشگری و در مجموع توسعه حمل و نقل جاده‌ای اظهارکرد: این راه ارتباطی متصل‌کننده استان زنجان به استان‌های شمال‌غرب کشور در راستای کاهش بار ترافیکی در سطح کشور حائز اهمیت است.

وی متذکر شد: این راه 108 کیلومتری به 5 قطعه تقسیم شده که قطعه 1 آن در قسمت کمربندی قیدار به سلطانیه پیمان‌سپاری شده است.

این مسئول، از کاهش بار ترافیک دستگاه‌های سنگین با افتتاح این محور در این مسیر داد خبر داد و گفت: این محور مواصلاتی سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به تقسیم‌بندی این محور به 6 تقاطع بزرگ غیرهمسطح و طرح‌های بهسازی در این بزرگراه به‌صورت 2 باند و بزرگراهی با 4 باند در این مسیر تاکید کرد: برای این طرح سال‌های 88-89 حدود 22 میلیارد اعتبار تخصیص داده شده بود که از این مبلغ 17 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به این طرح تزریق شده است.

به گفته شاهین‌فر 12 میلیارد سال 95 به این پروژه پرداخت  شده است.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های فرعی و اصلی اداره کل راه و شهرسازی در پایان با اشاره به نیاز 200 میلیاردی برای تکمیل قطعه 4 به طول 22 کیلومتر در اجرای این طرح مذکور یادآورشد: با اجرای قطعه 5این طرح استان زنجان به استان همدان متصل خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.