یوسف رضاپور، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در این باره به خبرآنلاین گفت: آخرین وضعیت حجم سدهای استان نیز مشخص شده و سد تهم بیش از ۴۵ میلیون مترمکعب حجم آبی داشته است.
وی با بیان اینکه حجم آب سد تهم با کاهش ۱۵ درصدی مواجه بوده است، افزود: حجم ورودی سد تهم در سال جاری مطابق آخرین بررسی ها ۱۳ میلیون و ۴۵ هزار مترمکعب بوده است.
این مقام مسئول به وضعیت سد گلابر اشاره کرد و یادآور شد: ۶.۷۱ میلیون مترمکعب آب ورودی این سد بوده که حجم مخزن ۵۸.۵۳ نسبت به حجم سال گذشته ۲ درصد منفی می باشد.
وی با بیان اینکه آب ورودی سد کینه ورس در سال جاری ۲۱.۲۴ میلیون مترمکعب بوده است، افزود: حجم این سد در سال جاری ۱۵.۷۴ میلیون مترمکعب می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک درصد رشد همراه است.
رضاپور از رشد ۲۲ درصدی حجم سد تالوار نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: حجم مخزن این سد ۶۴ میلیون مترمکعب بوده و رشد آبی این سد، مناسب ارزیابی می شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان از فعال بودن ۴۰۰ حلقه چاه در بخش مرغداری، دامداری و گلخانه های استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ حلقه چاه دیگر در بخش پرورش ماهی در سطح استان فعالیت دارند که نصب کنتور هوشمند برای فعالیت این حلقه چاه ها ضروری است.
وی جداسازی آب مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز شهری از آب شرب را یکی از برنامه های مهم مدیریت مصرف آب استان عنوان کرد و گفت: تکالیفی بر عهده شهرداری های استان در این خصوص قرار داده شده و پیگیری لازم نیز صورت گرفته است.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 717941
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.