به گزارش خبرآنلاین؛ آیت اله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه شهر زنجان در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه در میان امامان معصوم، فقط حضرت علی(ع) فرصت اعمال مدیریت در جامعه اسلامی را یافتند، اظهار کرد: امام علی (ع) تنها به بیان مباحث تئوری در حوزه مدیریت اکتفا نکرد و میدان‌دار مدیریت در جامعه اسلامی بود.
وی به تاکیدات و بیانات امام علی(ع) در نحوه انتخاب افراد از سوی مدیران اشاره کرد و گفت: چنانچه افراد بر اساس دلخواه و خوشامد اشخاص و مدیران، بدون توجه به سوابق و قابلیت های لازم به خدمت گرفته شوند، بستر ظلم به مردم و خیانت در سیستم اداری جامعه فراهم خواهد شد.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: برای مراقبت و نظارت بر عملکرد مدیران نیز باید از افراد صادق و پایبند به اصول و ارزش های نظام اسلامی استفاده نمود و از ورود افراد عقده ای که دل در گرو این و آن دارند به دستگاه های نظارتی جلوگیری کرد.
آیت اله خاتمی افزود: اِعمال نظارت و مراقبت موجب می شود مدیران با مراجعین با مهربانی و مدارا برخورد کنند و کارهای خود را با با جرأت بیشتری انجام دهند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امیرالمومنین، زمامدار امور اجرایی و مدیریت در جامعه اسلامی بود، خاطرنشان کرد: تمامی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی نیز باید از سیستم و رفتار مدیریتی امام علی(ع) در دوران تصدی خود مطلع بوده و استفاده نمایند.
امام جمعه زنجان توجه به موضوع نظارت در امور مدیریتی را فراتر از مباحث دینامیکی دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی، بیانات امیرالمومنین (ع) الفبای مسئله مدیریت است و موضوع نظارت از مباحث مهم این حوزه به شمار می رود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 717831
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.