جواد رحمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین مشکلی که سازمان محیط زیست به اجرای منطقه آماد شمالغرب در زنجان وارد کرد، درجه فعالیت های اقتصادی در این منطقه بود.
وی یادآورشد: سازمان محیط زیست تاکید بر استقرار فعالیت های اقتصادی رده 1 و 2 در این منطقه داشت در حالی که استان برای این منطقه فعالیت های رده 3 را هم پیش بینی کرده بود.
رحمتی اظهار کرد: با پیگیری انجام شده بنا شد سرمایه گذار، فعالیت های اقتصادی رده 3 را حذف و فقط رده 1 و 2 را مستقر کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: پس از این توافق، ارزیابی زیست محیطی بار دیگر انجام و مانع جدید، قرار گرفتن منطقه پیش بینی شده در حریم شهر اعلام شد.
وی خاطرنشان کرد: بنا شد این مشکل اجرای طرح پارک لجستیک در کمیسیون ماده 8 که در آن استثنائات مشکلات زیست محیطی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، مطرح شود.
رحمتی ادامه داد: به دلیل اینکه نوع فعالیت ها در این منطقه سالم و فاقد آلودگی خاصی بود، در کمیسیون ماده 8، مغایرتی با مباحث محیط زیستی تشخیص داده نشد و طرح برای دریافت مجوزهای قانونی به مرکز ارسال شد.
تبدیل زنجان به منطقه آماد شمالغرب کشور از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان زنجان در 30 مهر سال 93 است.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری زنجان در خرداد سال جاری اعلام کرده بود آغاز عملیات اجرایی منطقه آماد شمالغرب کشور در این استان، منتظر صدور مجوزهای زیست محیطی است و تاکنون طرح زیست محیطی این مصوبه به تایید سازمان حفاظت محیط زیست نرسیده چرا که سازمان علت آن را نزدیکی این زمین به منطقه مسکونی اعلام کرده و هنوز آن را تایید نکرده است.
کریم حسینخانی در همان زمان گفته بود که سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است که بر اساس ضوابط زیست محیطی چنین مناطقی باید حداقل یک هزار و 500 متر از منطقه مسکونی فاصله داشته باشند تا شهروندان از آلودگی صوتی و فعالیت آن ناراضی نباشند.
مدیرکل امور اقتصاد استانداری زنجان گفت: به غیر از این زمین، منطقه دیگری که در قواره آن بوده و امکانات مورد نیاز از جمله نزدیکی به راه های دسترسی ریلی، ترانزیتی و فرودگاه، منابع آب و برق را داشته باشد، هم اکنون در اختیار نیست.
نقطه آماد یا پارک لجستیک محل یا مجتمعی است که امکانات زیربنایی از جمله انبارها، یخچال ها، نمایندگی بانک ها، دفتر خانه های اسناد رسمی، گمرک و بیمه ها در آن تجمیع شده اند و تولید کنندگان عمده می توانند تولیدات خود را تا زمان فروش و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی در آن نگهداری و از این محل به مناطق مختلف کشور و جهان توزیع و ارسال کنند.
3001/6985
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.