محمد محمدی قیداری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اقدام های مهم این سازمان با هدف شناسایی افراد معلول و ارائه خدمات به آنان بوده و در نخستین مرحله نسبت به شناسایی این قشر اقدام شده است.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در قالب برنامه بودجه سال 96 ، میزان مستمری افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی را به 3.5 برابر افزایش داد و این کار اقدام ارزشمندی بشمار می رود.
محمدی خاطرنشان کرد: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی بشمار می رود و از مشکلات اساسی جامعه امروزی روند رو به رشد آسیب های اجتماعی بوده که در این راستا باید پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان کرد: بر این اساس بخشی از جامعه هدف سازمان بهزیستی عموم مردم هستند که در این راستا بهزیستی اهتمام بر آگاه سازی و اطلاع رسانی در زمینه آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق را در دستور کار خود دارد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان، برنامه های راهبردی این اداره کل را به ترتیب اهمیت پیشگیری، توانمند سازی و برون سپاری اعلام کرد و گفت که با کارهای انجام گرفته 94 درصد وظایف این سازمان برون سپاری شده است.
محمدی خاطر نشان کرد: بهزیستی از جمله ارگان هایی است که با ورود جدی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد نقش مهمی دارد و در این میان بافت مذهبی شهر زنجان و آگاه سازی خانواده‎ها خطر گرایش افراد به اعتیاد را کاهش داده است.
به گفته ی، این مسئول طبق آمار اعلام شده توسط کمیته فرهنگی و پیشگیری استان زنجان ، یک درصد افراد استان به مواد مخدر اعتیاد دارند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 23 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند که از این تعداد هفت هزار خانوار مستمری بگیر و بقیه از خدمات موردی این سازمان بهره مند می شوند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.