به گزارش ایرنا ، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در همایش منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای استان زنجان افزود: انتخابات و دوران رقابت به پایان رسیده و امروز زمان رفاقت، همدلی و هبستگی ملت ایران است.
وی اظهار کرد: ملت ایران با احساس مسئولیت و دفاع از کیان انقلاب و آرمانهای نظام با مشارکت حداکثری 75 درصدی پای صندوق‌های رای حاضر شدند و این حضور متعهدانه ملت ، سرنوشت چهار سال کشور را رقم زده است.
درویش امیری افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب عزت، سربلندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و از همه مهمتر اعتبار بین المللی و اقتدار جهانی ملت ایران را به دنبال داشت.
استاندار زنجان ادامه داد: مقام معظم رهبری زمینه‌ مشارکت حداکثری مردم را فراهم کردند و شرایطی در کشور ایجاد شد که همه سلایق سیاسی درون نظام به پای صندو‎ق‌های رای بیایند.
وی ادامه داد: با حضور همه سلایق سیاسی شور هیجان انتخاباتی در کشور فراهم شد و نتیجه آن مشارکت بالای مردم در پای صندوق های رای بود.
درویش امیری افزود: پیروزی اصلی انتخابات از آن مردم است و آنچه امروز انتظار بوده و توقع می رود این است که باید همه بداخلاقی‎های دوران تبلیغات انتخاباتی بخاطر ملت ایران کنار گذاشته شود.
نماینده عالی دولت در استان زنجان بیان کرد: بر این اساس رفاقت را باید جایگزین بداخلاقی ها کنیم و ملت ایران انتظار دارند همه به کمک رئیس جمهوری منتخب بشتابند و به ایشان کمک کنند چرا که در سایه همدلی، هماهنگی، انسجام و وحدت است که دولت در سطح کشور و استانداری ها در سطح استان ها می‎توانند زمینه توسعه و رشد کشور را فراهم کنند.
استاندار زنجان گفت: در سایه همدلی می توان شعار سال را محقق کرد و هر کسی پیرو و علاقمند منویات مقام معظم رهبری است، زمینه همدلی، وحدت و انسجام را فراهم کند.

*** تغییرات مکرر شهرداران توسعه شهرها را با عقب ماندگی روبرو می کند
درویش امیری افزود: از اعضای شوراهای اسلامی شهرها انتظار می رود با هماهنگی معاونت امور عمرانی استان تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند و به عنوان نهاد حاکمیتی خط مشی تدوین شده را پیگیری کنند.
وی اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در شکل گیری و انتخاب هیات رئیسه و انتخاب شهردار دقت لازم را داشه باشند و تغییرات پی درپی در شهرداری ها فعالیت این بخش را با عقب ماندگی روبرو و تصمیمات مقطعی و ناپخته خسارت جبران ناپذیری را بر توسعه و مدیریت شهری وارد می کند.
وی بیان کرد: اگر شهرداران خوب و فعال، دلسور ، باتجربه و هماهنگ و همراه با سیاست های کلان دولت هستند چه اصراری بر تغییر آنها وجود دارد؟
این مسئول اضافه کردد: آنچه به خرانه شهرداری وارد می شود برا ی عمران و آبادانی شهر و برای تامین منافع شهروندان است و در این میان شهرداری اداره کار نیست و بی جهت به پرسنل آن اضافه شود و هر چقدرنیروهای این بخش افزایش یابد خدمات عمومی کاهش پیدا می کند.
درویش امیری افزود: متاسفانه این موضوع آفتی در مسیر مدیریت شهرداری ها و حتی شورای اسلامی شهرها بشمار می رود و حتی شهرداری ها نیروی مازاد نیز دارند.
وی بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر برای درآمد پایدار تلاش کنند و این مهم با بکار گیری سرمایه های مردمی و ایجاد مجتمع های رفاهی ، تفریحی و خدماتی امکانپذیر بوده و درآمد زایی را بدنبال دارد.
استاندار زنجان گفت: اجرای دقیق طرح جامع و تفضیلی نیز موضوع دیگری است که لزوم توجه به آن ضروری است چراکه مردم می خواهند در شهرها زندگی کنند و کسانی که این طرح ها را تصویب کردند مشاورانی متخصص ، تحصیلکرده هستند.
وی بیان کرد: شورای شهر باید شورای شهر نه شورای شهرداری ها باشد و برخی ها تصور می کنند مسئولیت شان فقط برای شهرداری و شهرداران است.
وی یادآوری کرد: جایگاه نظارتی شوراها باید بیش از گذشته تقویت شود و انتظار می رود اعضا به وظایف قانونی عمل کنند.
درویش امیری، شتاب بخشی و تسهیل امور مردم را از موارد مورد توجه اعضای شورای شهر عنوان و خاطر نشان کرد: باید به روش علمی شهرها را اداره و به هویت تاریخی اسلامی شهرها نیز توجه کرد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.