به گزارش ایرنا ، هدایت صفری روز یکشنبه در دیدار با نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین رویکرد کمیته امداد زمینه‌سازی برای اشتغالزایی خانواده‌های تحت حمایت است و این خدمات موجب می‌شود بسترهای لازم برای درآمدزایی جامعه هدف فراهم‌ و از این طریق عزت‌ نفس و کرامت انسانی خانواده‌های نیازمند که بدلیل فقر خدشه دار شده ، احیا شود.
وی یادآوری کرد: سال گذشته تعداد 2 هزار و 248 طرح اشتغالزا به مبلغ 235میلیارد ریال برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجاد شد و طبق برنامه ریزی ها در سال جاری نیز چهار هزار فرصت شغلی جدید برای گروههای هدف لحاظ شده است.
صفری اضافه کرد: حلقه مفقوده شغل در روستاها فراهم کردن زمینه اشتغال‌زایی برای خانواده‌های زیرپوشش بوده و بر این اساس برنامه‌ریزی ها در این بخش بر ایجاد طرح‌های نو متناسب با ظرفیت‌ روستاها قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان زنجان ادامه داد: این نهاد در حوزه اشتغال مددجویان روستایی ایجاد پنل های خورشیدی را مورد توجه قرار داده است، زیرا این مناطق قابلیت خوبی برای اجرای این طرح دارند و با اجرای آن زمینه درآمدزایی مددجویان بیش از گذشته فراهم می شود.
وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد در بخش‌های مختلف با رویکرد توانمندسازی و با توجه به الزامات موجود در این بخش سالانه 10 درصد از جامعه هدف توانمند شده را از بدنه حمایتی این نهاد خارج می کند.
به گزارش ایرنا ، 22 هزار و 500خانواده با جمعیت 39 هزار نفری زیرپوشش کمیته امداد این استان قرار دارند و این تعداد شامل زنان سرپرست خانوار ، سالمندان ، خانواده دارای سرپرست بیمار خاص ، صعب‌العلاج و سرطانی ، ایتام ، دانش آموزان و دانشجویان مستعد نیازمند و خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.