اسدلله دوریش امیری روز شنبه در جلسه شورای عالی ورزش استان زنجان که در محل استانداری برگزار شد افزود: وقتی پرچم
سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان به اهتزار در می آید، غرور ملی به ایران و ایرانی دست می دهد.
وی با بیان اینکه غرور و اقتدار ملی در سایه کسب افتخار و موفقیت در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی به دست می آید اظهار کرد: ورزش در واقع، کم هزینه ترین، موثرترین و زیباترین مسیری است که می توان به غرور ملی دست پیدا کرد و نباید از این حوزه مهم و نقش آفرین که سلامت و نشاط جامعه را در پی داشته و جلوی آسیب های اجتماعی را نیز می گیرد غافل شد.
درویش امیری افزود: باید از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در همه بخش ها به منظور کمک به امر ورزش به شکل بهتر و مناسب تر بهره گرفت و به یقین این مقوله و عنصر مهم می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی که یکی از مشکلات کنونی کشور است نقش مهمی ایفا کند.
استاندار زنجان گفت: در کنار استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و دیگر بخش ها، می توان از طریق ورزش نیز گام های اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی برداشت و به همین خاطر باید این عنصر اثرگذار، تقویت و گسترش یابد.
درویش امیری با بیان اینکه نیمی از جمعیت ایران کم و بیش با ورزش سر و کار دارند افزود: باید اوقات فراغت افراد را بر اساس برنامه و در جهت کاهش آسیب های اجتماعی پر کرد و چه زیبا است که این اوقات از طریق ورزش پر شود.
وی اظهار کرد: اینکه توسعه ورزش همگانی به عنوان یک استراتژی اصلی، وظیفه حاکمیت و دولت است به بیراهه سخن نگفته اند چراکه ورزش قهرمانی در سایه ورزش های همگانی رشد می یابد.
درویش امیری افزود: ورزش در سلامت، نشاط و پویایی افراد و جامعه بسیار اثرگذار است و به همن خاطر باید از ظرفیت تمام دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی بهره مند شد و اگر بخش خصوصی برای کمک به امر ورزش تشویق و ترغیب شوند به حتم خود آنها نیز از این کار ضرر نخواهند کرد.
استاندار زنجان با تاکید براینکه ورزش نیازمند برنامه ریزی و اطلاع رسانی درست است، ابراز امیدواری کرد، ورزش همگانی پایه دار و ریشه دار و روز به روز در میان مردم و جامعه نهادینه تر شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان نیز از شورای عالی ورزش استان زنجان به عنوان جلسه ای مهم یاد کرد و گفت: ورزش موجب تقویت غرور ملی، خودباوری، سالم سازی عموم و نشاط اجتماعی می شود که باید به آن توجه جدی و وافر داشت.
سید بیوک موسوی، حفظ و ارتقا سطح سلامت مردم و جامعه را امری بسیار مهم خواند و با اشاره به اینکه اهمیت و اثربخشی ورزش بر هیچکس پوشیده نبوده و نیست و امروز همه بر آن واقف هستند، افزود: ورزش نیازمند هزینه است و اگر خواهان ورزش پویا و بالنده هستیم باید از اقتصاد ورزشی و کمک ها و حمایت های مستمر بهره گرفت تا ضعف و اضمحلال نیابد.
وی، توزیع متوازن و مناسب اعتبارات ورزش را خواستار شد و با بیان اینکه مدیریت ورزش نیازمند افراد متخصص با فکر، ذهن و خلاقیت ورزشی است، اظهار کرد: باید اعتبارات ورزش به گونه ای مدیریت شود که همه بتوانند از این اعتبارات محدود بهره مند شوند و نارضایتی ایجاد نشود.
موسوی افزود: در کنار توزیع اعتبارات باید از ظرفیت ها، امکانات و پتانسیل های بالای این استان در حفظ و ارتقا جایگاه ورزش زنجان به شکل بهتر و مناسب تر استفاده کرد و واحدهای صنعتی که به نوعی از استان منتفع هستند باید به منظور سلامت افراد و جامعه، سهم ورزش استان را بپردازند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.