به گزارش ایرنا، محمد محمدی قیداری روز شنبه در دیدار با امام جمعه زنجان افزود: دولت تدبیر و امید در قانون برنامه بودجه سال 96 میزان مستمری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی را 3.5 برابر افزایش داد و این مهم در راستای رفع مشکلات بخشی از جامعه هدف آن است.
وی اظهار کرد: بر این اساس مبلغ مستمری برای خانواده های یک نفره از 530 هزار ریال به یک میلیون و 480 هزار ریال و در نهایت برای خانواده های پنج نفر به بالاتر از یک میلیون ریال به چهارمیلیون و 650 هزار ریال افزایش یافته است که از ابتدای سال جاری بر این مبنا پرداخت می شود.
محمدی افزود: هم اکنون 70 کودک در شیرخوارگاه و موسسات خیریه این اداره کل نگهداری می شوند و علاوه بر آن 144 کودک با قیمومت پدر بزرگ یا مادر بزرگ و 244 کودک دیگر نیز در منزل هستند که کمک هزینه لازم به آنها پرداخت می شود.
وی بیان کرد: اورژانس اجتماعی این استان فعال بوده و خط 123 اورژانس اجتماعی در زمینه هایی مانند کودکان، همسران و زنان و دختران در معرض آزار و آزار دیده و آسیب خدمات لازم ارائه می کند و علاوه بر آن خط 1480 نیز مشاوره های اولیه و تخصصی را ارائه می کند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این اداره کل در راستای ایجاد اشتغال و تامین مسکن مددجویان تحت پوشش نیز اقداماتی در خور توجه را انجام داده و این وضعیت طی سال جاری پیگیری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس طی سال جاری برای 500 نفر از مددجویان تحت پوشش با اعطای تسهیلات شغل ایجاد خواهد شد و طبق برنامه ریزی ها 50 درصد مسکن خانواده های دارای 2 معلول نیز به متقاضیان واگذار می شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.