به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در دیدار با معاونان اداره کل بهزیستی استان زنجان افزود: متاسفانه اغلب متولیان امر از لزوم مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج برای پیشگیری از معلولیت ها سخن می گویند، اما اقدام جدی در این خصوص کمتر انجام شده است.
و ی یادآوری کرد: مشاوره های قبل از ازدواج و مسائل ژنتیکی مربوط به آن باید از سوی متولیان امر به ویژه بهزیستی جدی گرفته شود و در صورت وجود مساله و مشکلی به صورت واقع بینانه با آن برخورد شود.
حجت الاسلام خاتمی افزود: در صورت داشتن اهتمام جدی از اختلالات ژنتیکی می توان پیشگیری کرد.
وی بیان کرد: بهزیستی و کمیته امداد به عنوان 2 نهاد حمایتی، گروه های هدف مختلفی را تحت پوشش دارند و در جهت رفع مشکلات محرومان اقدامات ارزشمندی را انجام می دهند.
امام جمعه زنجان ادامه داد: فقرا و قشر محروم در هر جامعه ای وجود دارد و هر چه تعداد آنها در جامعه افزایش یابد فاصله طبقاتی و گسست های اجتماعی نیز به مراتب افزایش یافته و به نوبه خود بزهکاری های فراوانی را موجب می شود.
وی بیان کرد: هر چه فقر در جامعه ریشه کن شود، انس، الفت، همدلی و محبت در جامعه زیاد می شود.
حجت الاسلام خاتمی افزود: توانمندسازی برخی افراد تحت پوشش بهزیستی مانند معلولان ذهنی و جسمی امکان پذیر نیست اما برخی در صورت حمایت، توانمند شده و به رشد بالندگی می رسند و این مهم به کاهش جامعه هدف نهادهای حمایتی منجر می شود.
وی اظهار کرد: افزایش 3.5 برابری مستمری مددجویان نیز اقدامی شایسته در جهت برطرف کردن نیازهای اولیه گروه های تحت پوشش است که البته تمامی مشکلات آنها را رفع نمی کند که طبق برنامه اعلام شده این رقم در آینده افزایش خواهد یافت.
امام جمعه زنجان، همچنین به لزوم رسیدگی بیشتر به کمپ های ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه های موفق دیگران به صورت علمی باید بر این نوع مراکز نظارت و از بروز برخی مشکلات جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، هفته بهزیستی 24 تا 30 تیر جاری با شعار ' بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی ' در کشور نامگذاری شده بود.
7320/
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.