به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو، اظهار کرد: در این هفته روز بزرگداشت آیت الله ابوالقاسم کاشانی قرار دارد که اولین قیام مردم مسلمان ایران به رهبری ایشان برپا شد و علاوه بر این روز 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی است.
وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد، افزود: 5 مرداد سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد است که در این روز طومار دشمنان در هم پیچیده شد.
امام جمعه خرمدره با اشاره به مسئله واردات، یادآور شد: آنچه کشور ما را عقب نگه داشته و از رشد و شکوفایی باز می دارد رفتن به سوی تجملات و واردات بی رویه است که از مسیرها و کانال های قانونی و غیرقانونی وارد کشور شده و مانع از تولید و رشد کشورمان می شود درحالی که همه می دانیم به برکت تحریم ها دشمن سبب خیر شد و در بسیاری از زمینه های تکنولوژی مانند نانو، پزشکی و دانش موشکی پیشرفت کردیم.
وی در زمینه انتخاب کابینه دولت دوازدهم، افزود: باوجود اینکه در زمان انتخابات گروه هایی در حمایت از دولت سخنرانی کردند ولی دولت فقط برای یک گروه و حزب نیست و همه مردم رای دادند و دولت، دولت همه مردم است و نباید گروهی به نام اصلاحات فقط برای کمک در انتخابات از دولت سهم خواهی کنند چراکه بسیاری از گروه های دیگر مانند معتدل و عموم مردم که عضو هیچ حزبی نیستند و منافعی هم ندارند حمایت کردند.
حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: کابینه دولت یازدهم پیرترین کابینه پس از انقلاب بوده است و کشور نیاز به دولت جوان و پویا دارد و با توجه به نیروهای جوان و توانمند کشور می توان از آنها در کابینه دولت برای خدمت به مردم استفاده کرد.
امام جمعه خرمدره با اشاره به قراردادهای بزرگ نفتی کشور، یادآور شد: این امر هم از نظر اقتصادی و هم از نظر امنیتی خوب است که دیگر کشورها در ایران اسلامی منافعی داشته باشند که در این صورت ما کمتر دچار تحریم و ضربه از خواهیم شد، که البته این قرارداد اشکالاتی داشت که بسیاری از آنها رفع شد.
وی با اشاره به عکس العمل مناسب وزیر امور خارجه و رئیس جمهوری در برابر تحریم های جدید آمریکا، بیان کرد: مجلس نیز باید در این زمینه تصمیم گیری مناسب داشته باشد چراکه دشمنان ما شرافت و انسانیت و ترس از خدا ندارند که جواب محبت را با محبت بدهند.
حجت الاسلام سید علی حسینی تاکید کرد: دشمنان ما فقط زبان زور را می فهمند و اینکه موشک های دوربرد ما می تواند پایگاه های آنها را مورد هجمه قرار دهد می ترسند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، یادآور شد: نماز جمعه، قرارگاه فرهنگی و قرارگاه تقوا و در مقابل هجمه نرم دشمنان، قلب فرهنگی شهر است.
امام جمعه خرمدره با اشاره به روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت، بیان کرد: خداوند در آیه49 سوره شورا می فرماید خداوند به هرکس که بخواهد دختر و به هرکس که بخواهد پسر می دهد که در اینجا از دختر مقدم بر پسر یاد شده است.
وی با اشاره به اینکه خداوند حضرت زهرا (س) را به پیامبر خود عطا کرد، افزود: در زمانی که در عصر جاهلیت دختر کشی و نگاه نابرابر به دختران و زنان بود خداوند پیامبران خود را مبعوث کرد تا هم با بت پرستی و هم با ضد ارزش ها مانند تحقیر زنان و زنده به گور کردن دختران مبارزه کنند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.