به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی شامگاه چهارشنبه در جمع عزاداران حسینیه اعظم استان افزود: هراشکال و مشکلی که وجود دارد، بخاطر این است که از غربی ها الگو می گیریم.
وی یادآوری کرد: متاسفانه زندگی مدرنیته کنونی و سبک غربی در کشور موجب شده عموم نسبت به زندگی اطرافیان و دیگران بی تفاوت باشند و چه بسا افرادی در کنار ما هستند که زندگی پر مشقتی را می گذرانند و این مهم مد نظر مکتب جعفری نیست.
حجت الاسلام دولابی افزود: غفلت از زندگی اطرافیان حتی خویشاوندان ناشی از گرفتار شدن در زندگی غربی است و تا آنجایی پیش رفته که افراد از زندگی هم اطلاعی ندارند.
وی بیان کرد: زندگی غربی، معضلات متعددی دارد و در این میان جامعه شیعه جامعه ای است که انسجام درونی داشته باشد و این در حالی است که وضعیت کنونی جامعه با آنچه امام جعفر صادق (ع) مطرح کرده تفاوت بسیاری دارد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خدای متعال در وجود مقدس ائمه تجلی کرده و تجلی تام آن در 14 نور پاک است که با عنوان چهارده معصوم از آن یاد می شود.
وی ابراز کرد: یکی از ابعاد مهمی که موجب شده مکتب و مذهب به نام آن حصرت نامیده شود و در واقع از همه شاخص تر بوده، ویژگی تعلیم، گسترش فقه اهل بیت (ع) بوده است.
حجت الاسلام دولابی افزود: نامگذاری شیعه جعفری بخاطر آن بوده که امام جعفر صادق عامل اصلی رسیدن به فرمایشات پیغمبر است.
وی اظهار کرد: تمامی سرمایه این است که پیرو امام جعفر صادق هستیم و در این میان شعیه می تواند با انجام کارهایی هم مایه افتخار و یا مایه سرافکندگی این امام باشد.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حقیقتی که وجود دارد این است که نام مذهب ما فقط درشناسنامه جعفری است و چندان به این مکتب توجه نکرده ایم.
وی بیان کرد: خداوند متعال در سوره رعد ویژگی هایی برای عاقلان ذکر کرده که اولین آن است که این گروه پیمان شکن نیستند و به پیمانی که به خدا دارند وفادار هستند.
حجت الاسلام دولابی افزود: دومین ویژگی، عاقلان آنهایی هستند که پیوندهایی که خدا امر کرده را برقرار می کنند.
وی، ویژگی دیگر عاقلان را تحمل و بردباری دانست و گفت: این افراد بخاطر رضای پرودگار از برابر ناملایمات و بد اخلاقی ها صبور هستند.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر همگان در تعاملات اجتماعی اینگونه رفتار می کردند وضعیت خوشایندی بوجود می آمد.
وی بیان کرد: ویژگی دیگر عاقلان به برپا داشتن نماز عنوان شده و این افراد در این راه ثابت قدم بوده و هرگز سستی و تنبلی در به راه نمی دهد.
حجت الاسلام دولابی خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق به برپاداشتن نماز تاکید ویژه ای داشتند و بر این اساس باید قضاوت کرد تا چه میزان شعیه این امام بوده و به دستورات ایشان پایبند هسیتم.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.