علی جوان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ورزش زنجان طی این مدت به رغم تحریم های اعمال شده از سوی دشمنان و کاهش شدید منابع مالی، به لحاظ کمی و کیفی 'جلب و جذب ورزشکاران، نشان های کسب شده و سرانه فضای ورزشی' رشد خوبی را داشته که این حاصل تلاش و فعالیت های مستمر و بیشتر است.
وی اظهار کرد: سال 92 مدال های کشوری این استان به تعداد 759 و جهانی، آسیایی و بین المللی نیز 62 نشان بود که در سال 95 تعداد مدال های کشوری به رقم 808 و جهانی، آسیایی و بین المللی نیز به 113 نشان رسید.
جوان ادامه داد: تعداد ورزشکاران زنجان در ابتدای دولت یازدهم (سال 92) در حوزه قهرمانی 41 هزارو 559 نفر بود که این رقم در سال 95 به 44 هزار و 126 ورزشکار رسید و در واقع با افزایش 2 هزار و 567 نفری مواجه شد که بیشترین افزایش مربوط به ورزش های والیبال و تکواندو بود.
وی به برگزاری دوره های آموزش مربیگری، داوری، کارگاه ها و سمینارهای حوزه ورزش زنجان طی چهار سال فعالیت دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: سال 92 تعداد کلاس های مربیگری درجه سه، 2 و یک به ترتیب 30 و 1 مورد، داوری درجه سه، 2 و یک به ترتیب 12، صفر، صفر مورد، کارگاه های آقایان 1 و بانوان 10 و سمینارهای آقایان و بانوان نیز به ترتیب پنج و 12 مورد بود.
جوان ادامه داد: در سال 95 تعداد کلاس های مربیگری درجه سه، 2 و یک به ترتیب 25، یک و یک مورد، داوری به 15، 2 و یک مورد، کارگاه ها به یک و 16 مورد و سمینارها نیز به 9 و 20 مورد رسید.
وی افزود: در مجموع در بحث مربیگری از نظر کمیت تعداد دوره ها کاهش یافت ولی به لحاظ کیفیت (درجه 1و2) افزایش پیدا کرد، در داوری نیز از نظر کمیت 6 مورد افزایش و از لحاظ کیفیت نیز افزایش حاصل شد، در کارگاه ها 6 مورد افزایش و در حوزه سمینارها 12 مورد افزایش نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید داشتیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به سرانه فضای ورزش زنجان اشاره کرد و گفت: سرانه فضای ورزش در ابتدای دولت تدبیر و امید (سال 92) 731/. سانتیمتر بود که در سال 95 به 738/. سانتیمتر رسید.
جوان افزود: در زمان حاضر 21 پروژه ورزشی در سطح این استان در دست اجراست که با تکمیل آنها 078/. سانتیمتر به سرانه ورزشی زنجان افزوده خواهد شد.
وی به لیست اماکن ورزشی در دست اجرای این استان اشاره و اظهار کرد: این پروژه ها شامل 'خانه فرهنگی زنجان، استخر سرپوشیده صائین قلعه، استخر سرپوشیده هیدج، استادیوم ورزشی (سکوی تماشاچی زرین آباد)، استخر قهرمانی زنجان، مجموعه ورزشی(روستای ویر)، مجموعه ورزشی (روستای نصیرآباد)، مجموعه ورزشی(سکوی تماشاچی سلطانیه)، سالن ورزشی گیلانکشه، سالن ورزشی سه هزار نفری ابهر، تکمیل سالن ورزشی چندمنظوره 800 نفری سجاس، تکمیل سالن ورزشی روستای دیزج آباد، تکمیل سالن ورزشی باستانی شهر قیدار، احداث سالن ورزشی چندمنظوره شهر سهرورد، تکمیل سالن ورزشی روستای رجعین، تکمیل سالن ژیمناستیک زنجان، تکمیل سکوی تماشاچیان شهید بهشتی ابهر، تکمیل زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی روستای گوهر، تکمیل زمین چمن مصنوعی فوتبال گرماب، تکمیل سالن ورزشی روستای کهلا، تکمیل استخر سرپوشیده سلطانیه'، است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.