منصور عبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راهبرد اصلی کمیته امداد، توانمند سازی جامعه هدف و خروج سالانه 10درصد آنها از چرخه حمایتی این نهاد با محوریت اشتغال قرار دارد و تحقق این امر مهم زمینه تامین معاش و استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت را فراهم می کند.
وی اظهار کرد: طرح‌های اشتغال اجرا شده توسط کمیته امداد همسو با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است و رویکرد این نهاد در این بخش ایجاد و توسعه طرح‌های اشتغال تولید محور برای خانواده‌های تحت حمایت است.
عبادی افزود: طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد با پشتیبانی‌های انجام‌ شده از پایداری بالایی برخوردار است و به همین منظور برای پیشگیری از بازگشت مجدد خانواده‌ها به چرخه فقر، نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال انجام و مشاوره‌های شغلی لازم از طریق کارشناسان مربوطه به آنها ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده برخورداری مجریان طرح از انواع پوشش‌های بیمه‌ای و بازاریابی برای محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت این نهاد است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: بیشترین طرح‌های اشتغال در زمینه های کشاورزی، دامپروی، صنایع‌دستی، مشاغل فنی و خدماتی اجرا شده است.
به گفته وی، بیشترین خدمات ارائه‌شده اشتغالزایی در این بخش طی سه‌ماهه اول سال جاری در مناطق محروم و روستایی استان بوده است و مددجویانی که دارای مدارک فنی و مهارتی بودند از خدمات این نهاد در این بخش بهره‌مند شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: 100 درصد اعتبارات کمیته امداد در حوزه اشتغال طی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش دارد که اعتبار پیش‌بینی‌شده این بخش 356 میلیارد ریال از محل بند ' د ' تبصره 16 قانون بودجه سال 1396 کشور است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.