به گزارش ایرنا، داود قزوینیان روز سه شنبه در جلسه ادواری انجمن کلیوی استان زنجان که به میزبانی شهر ابهر برگزار شد، اظهار کرد: در زمان حاضر 51 بیمار دیالیزی و 57 بیمار پیوندی تحت پوشش انجمن خیریه بیماران کلیوی در شهرستان ابهر هستند.
وی خاطرنشان کرد: امسال 11 نفر به شمار بیماران دیالیزی تحت پوشش این انجمن افزوده شده است که این میزان از افزایش بیماران کلیوی در شهرستان نگران کننده است.
مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی در ابهر با اشاره به خدمات انجمن، ابراز کرد: انجمن خدمات ثابت از جمله دارو، درمان، سونوگرافی به بیماران ارائه می کند و علاوه بر این بر اساس گروه بندی بیماران به تعدادی از آنها که نیاز مالی بیشتری دارند هزینه های رفت و آمد، مساعدت ماهانه و در برخی مناسبت ها نیز سبد کالا به این افراد ارائه می شود.
وی یادآور شد: خیران شهرستان کمک های ارزشمندی در راستای اهداف متعالی انجمن ارائه کرده اند و برای ادامه راه نیز به یاری خیران عزیز امیدوار هستیم.
قزوینیان بیان کرد: کمیته های مختلف انجمن مانند کمیته های فرهنگی و آموزشی برنامه های متنوعی مانند کارگاه های آموزشی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی برگزار می کنند.
وی با اشاره به چهارمین جشنواره غذا که توسط این انجمن در ابهر برگزار شد، تصریح کرد: این جشنواره منسجم تر از همیشه با همکاری کمیته ها بویژه کمیته بانوان انجمن کلیوی برگزار و با استقبال گسترده ای روبرور شد و درآمد حاصل از فروش غذا در این جشنواره به سود بیماران کلیوی شهرستان ابهر هزینه خواهد شد.
رئیس انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: محوریت برنامه های انجمن باید تبلیغاتی و در راستای ارتقای روابط عمومی و ارتباطات انجمن باشد.
وی تاکید کرد: اولویت انجمن حمایت از بیماران کلیوی ابهر احداث درمانگاه تخصصی برای بیماران است که موافقت اصولی دریافت شده و مراحل بعدی در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا، جلسه ادواری انجمن کلیوی استان زنجان هر سه ماه یک بار به منظور ارائه گزارش عملکرد و شفاف سازی مالی برگزار می شود که این جلسه به میزبانی شهر ابهر برگزار شد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.