به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، سید بیوک موسوی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، با تاکید بر اینکه نباید موضوع فرهنگ ایثار و شهادت را به مسائل حزبی و جناحی آغشته کرد، افزود: اگرچه مسئولان کشور در تمامی شرایط باید انتقادات سازنده را بپذیرند ولی نباید اجازه دهیم که یادواره های بزرگداشت شهدا محل چالش احزاب و دیدگاه های مختلف سیاسی شود.
وی رزمندگان و مدافعان حرم را موتور محرکه نظام و انقلاب اسلامی در تمامی ابعاد و رفتارها دانست و اظهار کرد: باید از ظرفیت بسیار عظیم فرهنگ شهادت که متعلق به همه نسل ها و ذخیره پایان ناپذیر و غنی ایرانی و اسلامی است استفاده کنیم و نگذاریم این فرهنگ با سخنرانی های زودگذر جناحی و سیاسی آلوده شود.
موسوی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در رأس نظام جمهوری اسلامی، مسائل و موضوعات مختلف را با هوشمندی رصد می کنند و در زمان های مقتضی تصمیمات لازم را اتخاذ می نمایند.
وی موضوع ایثار و شهادت را از مباحث ملی و فراملی دانست و ضمن تاکید بر اهمیت توجه به محتوا و میزان اثربخشی اقدامات صورت گرفته در این حوزه خاطرنشان کرد: باید با انجام بررسی های علمی و پژوهشی دقیق، میزان اثربخشی اقدامات انجام شده در این حوزه در میان آحاد جامعه مورد سنجش و توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به ضرورت تکمیل اِلمان های یادواره شهدای گمنام در سطح استان تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط مالی و محدودیت های اعتباری دولت، تلاش خواهد شد که اعتبار تکمیل این یادواره ها بر اساس توافقات صورت گرفته تامین شود.
وی استفاده از استادان توانمند درخصوص تدریس موضوعات دفاع مقدس در دانشگاه ها را مهم دانست و گفت: انتخاب افرادی که در گفتار و ارائه مطالب این حوزه توانمند باشند ضروری است و در این زمینه می توان از ظرفیت نیروهای ارتش جمهوری اسلامی نیز در کنار سایر نیروهایی که در ایام دفاع مقدس ایثارگری های جاودانه ای انجام دادند بهره برد.
7312/6085
دریافت: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.