خدیجه ابراهیم خانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت های ویژه از حوزه بهداشت می تواند علاوه بر افزایش آگاهی عموم مردم در جامعه مخاطرات جسمانی ناشی از ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد.
وی اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت مشکلات مردم درحوزه بهداشت و درمان را برطرف کرد، اما این طرح حتی به اذعان خود وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیاز به چکش کاری و عبارتی دیگر به بازنگری نیاز دارد تا آثار مثبت بیشتری را در جامعه بر جای بگذارد.
ابراهیم خانی افزود: این طرح هزینه بسیار هنگفتی را بر دولت و بیمه ها تحمیل کرد و در این ارتباط سازمان بیمه سلامت آزمون وسع با میزان پرداختی 15 تا 100 درصد را برای بیمه شدگان بیمه همگانی سلامت مورد توجه قرار داده که امسال اجرایی خواهد شد.
وی ابراز کرد: بیمه سلامت نیز همگام با طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت همکاری تنگاتنگی داشته که نمونه عینی آن تحت پوشش قرار دادن خدمات دندانپزشکی برای کودکان زیر 14 سال در مناطق روستایی بوده است.
به گفته ی، این مسئول این نوع خدمات برای زنان باردار نیز ارائه می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در ارتباط با موضوع پرداخت بدهی ها به مراکز خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی این استان نیز گفت: بیمه سلامت یک سازمان دولتی است و بر این اساس اعتبارات مورد نیاز نیز به صورت دولتی تامین می شود.
وی خاطرنشان کرد: این اداره کل مانند تامین اجتماعی درآمد چندانی ندارد که بتواند بدهی خود را پرداخت کند اما به میزان اعتبار داده شده تلاش می شود مشکلات بوجود آمده با مراکز خصوصی و دانشگاهی را به حداقل کاهش دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 624 هزار 967 نفر معادل 59 درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه هستند و 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان واقع شده و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.