به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در جریان بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان زنجان افزود: طی سال 95، 102 درصد از درآمد پیش بینی شده این استان دریافت و محقق شد و امید می رود امسال هم آنچه در برنامه بودجه در نظر گرفته شده، محقق شود.
وی یادآورشد: هزینه اداره استان، چند برابر درآمدهای آن است و باید درآمد و هزینه های آن حداقل برابر شود.
درویش امیری بر لزوم ملایمت ممیزان مالیاتی در برخورد با مودیان و سرمایه گذاران تاکید و اظهار کرد: رفتار ممیزان مالیاتی در جذب، حفظ و استمرار حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این استان موثر است.
استاندار زنجان گفت: مردم باید به جای پس انداز کردن و راکد نگاه داشتن سرمایه های خود، آن را وارد چرخه تولید، صادرات کنند تا به ایجاد اشتغال و تولید ثروت در کشور و این استان کمک شود.
وی خاطرنشان کرد: باید با اقشار مختلف جامعه به گونه ای رفتار و مدارا شود که آنان نسبت به استمرار فعالیت خود در بخش تولید تشویق شوند.
درویش امیری ادامه داد: سال گذشته در قالب طرح رونق تولید نزدیک 6 هزار میلیارد ریال به واحدهای تولیدی کمک شد و به حتم در صورت نپرداختن این تسهیلات، چرخ تولید به حرکت در نمی آمد، از مشاغل موجود صیانت و محصولات این واحدها صادر نمی شد.
استاندار زنجان گفت: برخی افراد با معامله ها و درآمدهای نامشروع درآمد زایی می کنند در مقابل افرادی هم هستند که با روشن کردن چراغ تولید، زمینه کسب درآمد حلال برای خود و دیگر افراد شاغل در آن واحد را فراهم می کنند و این فعالیت جای تقدیر و تشکر دارد.
وی تاکید کرد: هر چه از عمر نظام جمهوری اسلامی سپری می شود، سازمان امور مالیاتی نقش اساسی تری را در درآمد و اقتصاد آن ایفا می کند.
درویش امیری منابع کسب درآمد کشور را فروش نفت، انرژی، خدمات و دریافت مالیات اعلام کرد و افزود: ملت باید بپذیرند که اداره کشور جز با مشارکت تمام اقشار جامعه امکان پذیر نیست.
استاندار زنجان با بیان اینکه مالیات ابتدا از حقوق کارمندان و کارگران کشور کسر و سپس دستمزد آنان پرداخت می شود، گفت: مردم نباید تصور کنند که سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات فقط سراغ اصناف و کسبه می رود.
وی پرداخت مالیات را لازمه زمینه سازی برای توسعه و ترقی کشور خواند و پشتیبان دفاع از امنیت، عمران و آبادانی در کشور را تامین منابع مالی برشمرد که بخشی از آن از طریق مالیات تامین می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.