محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قوانین مرتبط معلولان برای بهره مندی از خدمات بهزیستی شامل خدمات توانبخشی، تسهیلات و امتیازهایی که در قانون برای آنها در نظر گرفته شده، باید ازکارت هوشمند که مشخص کننده شدت و نوع معلولیت آنهاست، استفاده کنند.
وی اظهار کرد: این نوع کارت هوشمند مزایای مختلفی دارد و بر این اساس یکی از ویژگی های خاص 2 زبانه بودن آن است و تمامی خدمات که معلولان دریافت می کنند در این نوع کارت درج شده است.
محمدی افزود: برای صدور کارت معلولیت بر مبنای دستورالعمل تشکیل پرونده و طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، مدارک معلولیت تصریح شده پس از طی مراحل ارزیابی کارشناسی و تخصصی در کمیسیون I.C.F هر شهرستان مطرح و پس از تایید در سامانه نرم افزاری بهزیستی کشور (payment ) ثبت و پس از تایید نهایی توسط معاون توانبخشی از طریق واحد حراست اداره کل صادر می شود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در این نوع کارت ها، نوع معلولیت افراد در رده های خفیف، متوسط، شدید، خیلی شدید و کامل درج همچنین انواع خدماتی که معلولان می توانند از بهزیستی دریافت کنند، نیز مشخص شده است.
به گزارش ایرنا، صدور کارت هوشمند برای معلولان از سال گذشته در این استان آغاز شده است.
هم اکنون در حوزه توانبخشی اطلاعات 19 هزار و 197 معلول در سامانه بهزیستی این استان ثبت شده که بر این اساس خدمات متعددی به آنها ارائه می شود.
23 هزار و 820 خانوار مددجو تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان زنجان هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.