محمدرضا پوریا، روز دوشنبه در حاشیه مجمع انتخابات هیات بدمینتون استان زنجان در جمع خبرنگاران، افزود: امیر فخری (رئیس هیات بدمینتون مازندران) به عنوان مسئول کمیته بدمینتون ساحلی معرفی شد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است با تعیین مسئولان کمیته و هیات ها، مسابقات برگزار و گزارش آن به کنفدارسیون آسیا ارایه شود.
وی با بیان اینکه جوانگرایی و استعدادیابی در جهت رشد ورزش بدمینتون کشور موثر واقع شده است اظهار کرد: در زمان حاضر برای نخستین بار 'رنک' امیر جباری بازیکن جوان نفر اول ایران از 90 به 21 آسیا و 74 جهان و ثمین عابد خجسته از 109 به 24 آسیا و 70 جهان رسیده است که این در تاریخ بدمینتون ایران بی سابقه بوده است.
رئیس فدراسیون بدمینتون ایران گفت: فدراسیون با نگاه ویژه و واقعی به دنبال استعدادیابی است و در حقیقت این مهم با توجه به هماهنگی دفتر استعدادیابی وزارتخانه و معاونت ورزش قهرمانی، نتیجه بخش است که باید این روند باید ادامه یابد.
پوریا افزود: هفته آینده، مسابقات آموزش و پرورش آغاز می شود که مربیان استعدادیابی فدراسیون بدمینتون برای انتخاب نفرات برتر و برگزیده در این رقابت ها حضور خواهند یافت و این در رشد و شکوفایی رشته ورزشی بدمینتون بسیار موثر واقع خواهد شد.
وی، تاکید کرد: بازیکنان شاخص، مستعد و ارزنده ای چون 'امیر جهانی از همدان، ثمین عابد خجسته از تهران، مهدی انصاری و علی حسینخانی از زنجان' از طریق مربیان این فدراسیون از مسابقات بدمینتون آموزش و پرورش جذب این رشته شدند که امروز در صدر قرار دارند.
پوریا با بیان اینکه در حال حاضر به قول و وعده ای که چهار سال پیش در رده دختران و پسران داده بودم دست یافته ایم و با درخشش این بدمینتون بازان در رقابت های برون مرزی و ارتقا سطح رنک آنان، فاصله بدمینتون ایران را با آسیا و جهان کم کرده است.
رئیس فدراسیون بدمینتون کشور گفت: در گذشته، رنک بازیکنان بدمینتون ایران 300 - 200 پائین تر را نمی توانستند کسب کنند و بالاترین رنک در المپیک 2008 پکن که توسط 'کاوه مهرابی' به دست آمد 80 جهان بود اما اکنون بازیکنان جوان ما 21 آسیا و 70 جهان را به دست آورده اند که این نیز در سایه برنامه ریزی، استعدادیابی های دقیق و خوب، برگزاری اردوهای کیفی و کمی و همکاری بسیار تنگاتنگ آموزش و پرورش، حاصل شده است.
پوریا با بیان اینکه فدراسیون از 2 سال قبل برای برگزاری کلاس ها و کارگاه های دانش افزایی مربیان بدمینتون برنامه ریزی لازم را انجام داده است افزود: فدراسیون برگزاری این کلاس ها و کارگاه های دانش افزایی مربیان کشور را تدارک می بیند تا آنها با شرکت در این کلاس ها و کارگاه ها با علم روز مورد نیاز این رشته ورزشی به شکل بهتر و بیشتری آشنا شوند و این برای رشد و تعالی بدمینتون ایران حرکتی خوب و ارزشمند خواهد بود.
وی به وجود سالن های اختصاصی بدمینتون در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: در زمان حاضر 19 سالن اختصاصی بدمینتون در سطح کشور وجود دارد.
پوریا، برگزاری مسابقات بین المللی را یادآور شد و افزود: قرار است نخستین دوره مسابقات بین المللی جوانان در ایران که در اجلاس آسیایی آن را تقاضا کردم و به تصویب رسید، تابستان امسال در سمنان برگزار شود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.