به گزارش خبرآنلاین؛ فرماندار شهرستان سلطانیه افزود: با توجه به تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی به شهرک صنعتی که از ابتدای آغاز عملیات اجرایی تاکنون صورت گرفته است، مسئولان باید درجهت واگذاری اراضی آن اقدامات لازم را انجام دهند.

پرویز خالقی در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان سلطانیه افزود: روند ابلاغ اعتبارات به ادارات و دستگاه های اجرایی براساس روال قانونی آن، به گونه ای است که از میزان پیگیری و چانه زنی مدیران شهرستانی در برابر ادارات کل تابعه و بدنبال آن توان احقاق حق توسط مدیران کل استانی نشات میگیرد.

وی، اختیارات کمیته برنامه ریزی شهرستان را محدود به جابجایی اعتبارات در بین فصول و به مقدار ۱۰ درصد و نیز لحاظ نمودن تغییراتی در داخل فصل های اعتباراتی دانست و ادامه داد: مجموع اعتبارات یاد شده نسبت به سال گذشته، قریب به ۳۰ درصد و اعتبارات مربوط به ماده ۱۸۰ نیز نسبت به مدت مشابه ۴۷ درصد با رشد مواجه بوده است.

فرماندار شهرستان سلطانیه، خطاب به مدیران شهرستانی حاضر در جلسه تاکید  کرد با جدیت تمام پیگیر سهم شهرستان سلطانیه از اعتبارات استانی و ملی بوده و از هیچ اقدامی اغماض ننمایند.

وی درباره تاثیر شاخص برخورداری یک منطقه ای در میزان اعتبارات آن اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه پنج ساله پنجم توسعه، شهرستان سلطانیه به عنوان یک منطقه برخوردار به حساب می رود و این درحالی است که به هنگام تدوین برنامه یاد شده، سلطانیه به عنوان یکی از بخش های استان است؛ در حالی که اکنون به تراز شهرستان ارتقاء یافته و نمی توان با احتساب معیارهای واقعی یک شهرستان، سلطانیه را در رده مناطق برخوردار فرض کرد و این نابجایی موجب محرومیت سلطانیه از اعتباراتی نظیر ۲ درصد حاصل از درآمد فروش نفت و سایر موارد را فراهم ساخته است.

خالقی از جمله مسائل موجود و دست و پاگیر شهرستان را نبود فضاهای اداری لازم برای اداراتی همچون فرمانداری تابعه برشمرد و از دستگاه های مربوطه امر خواست تا درجهت تکمیل سریع طرح احداث ساختمان جدید فرمانداری اقدامات اساسی انجام دهند.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 694314
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.