حمید بهبودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته در رتیه های برتر کنکور، سه عامل عمده این نفرات توکل به خدا، داشتن اعتماد به نفس بالا و برنامه ریزی درست تحصیلی عنوان شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: موفقیت متقاضیان شرکت در این آزمون بزرگ و سرنوشت ساز با نداشتن اعتماد به نفس و شک به خود به شدت کاهش پیدا می کند، به همین علت از هرگونه مقایسه خود با دیگران باید پرهیز کرد.
بهبودی با اشاره به نقش والدین در مدیریت ساعات انتهایی دانش آموز، گفت: این کنترل سبب کاهش اضطراب و جلوگیری از اختلال در خواب قبل از آزمون متقاضی می شود.
وی اضافه کرد: تغذیه مناسب در قبل و حین کنکور تاثیر بالایی در تقویت انرژی بدن برای تمرکز بر سولات و پاسخ دهی خواهد داشت.
رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: توصیه پزشکان و کارشناسان تغذیه در روز امتحان به طور معمول بر استفاده از گردو همراه با خرما، آب و لبنیات است.
وی تاکید کرد: خوردن آب و داشتن وضو عامل مهمی در افزایش روحیه دانش آموز بوده و نقش موثری در تست زنی دارد.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، 930 هزار و 208 نفر برای رقابت در کنکور 96 ثبت نام کرده اند که از این تعداد 548 هزار و 434 نفر زن و 381 هزار و 774 نفر مرد هستند.
آزمون سراسری امسال در چهار نوبت صبح و بعداز ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه، 15 و 16 تیرماه در 478 حوزه امتحانی 372 شهرستان کشور و تعدادی حوزه های خارج کشور برگزار می شود و نتیجه اولیه به صورت کارنامه در دهه دوم مرداد 96 بر روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده:اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.