مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت نیازمند بازنگری است،گفت: حمایت بهداشت به منفعت مردم و جامعه و دولت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، خدیجه ابراهیم خانی مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان امروز چهارشنبه (14تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بالغ بر 624هزار و 536نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: این بیمه شامل حال بیماران بیماری‌های خاص نیر می شود.

ابراهیم خانی، با بیان اینکه در استان دارای 4 صندوق  بیمه‌ای هستیم ، افزود:  با شروع طرح تحول سلامت در این راستا شاهد موفقیت های بسیاری در حوزه بیمه ای با پوشش سراسری در کل کشور به صورت بیمه رایگان همگانی شدیم.

وی،  در ادامه با اشاره به صندوق کارکنان دولت با تعداد بالغ بر 73 هزار نفر و افراد تحت پوشش روستایی و سایر اقشار با تعداد مطلوب در استان، گفت: دارای 8 شبکه بهداشت درمانی در حوزه سلامت و در مناطق روستایی و 9 بیمارستان دولتی و 3 بیمارستانی دانشگاهی غیر دولتی و موسسات و با  450 موسسه دارای قرارداد بیمه ای هستیم.

ابراهیم خانی با اشاره به پرداخت یک میلیونی له بیماران خاص به صورت ماهانه ادامه داد: روند تحت پوشش افراد جامعه که فاقد بیمه هستند را مهم ارزیابی کرد.

این مسئول بیمه ای در استان زنجان ، طرح تحول سلامت را همراه با هزینه های هنگفت برای دولت  برشمرد و گفت: آزمون وسع با همکاری وزارت کار و رفاه اجتماعی بر گزار خواهد شد که میزان پرداختی تحت پوشش افراد را دراین راستا مشخص خواهد کرد.

وی، با  اشاره به همپوشانی های بیمه ای و پایلوت بودن استان زنجان در سطح کشور در این راستا ادامه داد: در شهرستان سلطانیه 15نفر اتباع عراقی تحت پوشش بیمه ای وجود دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان، در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت نیازمند باز‌نگری است، ادامه داد: حمایت بهداشت به منفعت مردم و جامعه و دولت خواهد بود.

ابراهیم خانی، با بیان اینکه کودکان زیر 14 سال و زنان باردار مناطق روستایی در حوزه دندانپزشکی تحت پوشش بیمه ای هستند ، تاکید کرد: بیمه سلامت کشور یک ارگان دولتی است .

وی،  با اشاره به اینکه در صدد اضافه کردن و تحت پوشش قرار دادن حوادث کار هستیم افزود: ثبت پرونده های الکترونیکی دراستان به صورت مطلوب در سطح کشور بوده است.

ابراهیم خانی ، در پایان سخنلن خود، با اشاره به اجرای نظام ارجاع ، گفت: درصدد حذف دفترچه های خدمات بهداشتی و درمانی هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.