به گزارش ایرنا ، سعید بابایی، شامگاه دوشنبه در آیین پایانی مرحله استانی پنجمین المپیاد آماده 'طرح دادرس' زنجان که در پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمالغرب جمعیت هلال احمر کشور در آزادراه زنجان - قزوین، برگزار شد افزود: طرح ملی دادرس 'دانش آموز آماده در روزهای سخت' یکی از موثرترین و مهمترین طرح های این سازمان محسوب می شود.
وی اظهار کرد: اعضای هلال احمر نه تنها اهل قهر و دعوا نیستند بلکه افرادی مهربان و به عنوان تیم های صلح و آشتی در میان دانش آموزان مدارس عمل می کنند تا هیچ کدورتی ایجاد نشود.
بابایی به رعایت اخلاق خوب و زیبا از سوی دانش آموزان هلال احمری تاکید کرد و افزود: در ابتدا باید این دانش آموزان را با تاریخچه، اهداف و اصول هفتگانه جمعیت هلال احمر در مرحله ارایه آموزشهای موردنیاز آشنا و سپس دیگر برنامه های تعیین و تدوین شده را اجرا کرد.
معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور به خدمات انساندوستانه این جمعیت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 190 کشور، عضو نهضت صلیب سرخ و هلال احمر هستند.
بابایی افزود: در تمام جهان، نیروهای صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر مورد احترام هستند و از مصونیت برخوردارند و هنگام وقوع بحران و حوادث، فارغ از رنگ پوست،نژاد، قوم، ملیت و مذهب به یاری حادثه دیدگان و آسیب دیدگان می شتابند.
گزارش ایرنا حاکی است ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این آیین گفت: باید همواره در برابر سوانح و اتفاقات از آمادگی لازم برخوردار بود و در این راستا نیز باید از ظرفیت های امدادی در مدارس غافل نماند.
شهرام میرزایی افزود: هر قدر میزان آمادگی ها افزایش پیدا کند می توان در شرایط سخت و بحرانی، اتفاقات را به شکل بهتر و مناسب تر مدیریت کرد و از عمق فاجعه و درد و آلام انسان ها کاست.
وی به طرح ملی دادرس 'دانش آموز آماده در روزهای سخت' اشاره و اظهار کرد: باید از ظرفیت دانش آموزان در خدمات عام المنفعه و همچنین امداد و نجات در مدارس بهره گرفت.
میرزایی افزود: در راستای اجرای این طرح، دانش آموزان آموخته های خود را تمرین می کنند تا از این مهارت ها در مواقع بحران در جامعه، خانواده و مدرسه به نحو مطلوب استفاده کنند.
وی ادامه داد: در استان زنجان تعداد 100 مدرسه تحت پوشش آموزش دادرس قرار گرفت که مسابقات المپیاد آماده مرحله شهرستانی به منظور انتخاب گروه های برتر شهرستان ها در دهه فجر و مرحله استانی نیز در تیر ماه جاری به مرحله اجرا درآمد.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.