پیام جوادی، معاون فروش و خدمات مشترکان توزیع برق استان زنجان در گفتگو با خبرآنلاین گفت :‌ بیش از نیمی از مصرف برق در استان در بخش صنعت وکشاورزی صرف می شود و ضرورت همکاری این دو بخش در کاهش پیک بار برق تابستان دوچندان می باشد .

وی ادامه داد : تعداد ۲۹ شرکت صنعتی در طرح جابجایی تعطیلات و تعمیرات سالیانه ، تعداد ۵ صنعت در طرح ذخیره عملیاتی و ۳ کارخانه در طرح استفاده از مولدهای اضطراری اعلام همکاری داشته اند که با دستورالعمل های ابلاغی وزارت نیرو به ازای هر همکاری شامل تخفیف و پاداش های مادی خواهند شد .

جوادی تصریح کرد: با وجود همکاری های انجام شده پیک بار حادث شده در استان زنجان ۵۴۵.۹۵ مگاوات ثبت  که به مرز سهیمه هدف گذاری شده از سوی شرکت توانیر( ۵۴۶مگاوات) رسیده و لازم است توجه ویژه ای در این زمینه صورت گیرد تا شاهد تداوم توزیع پایدار ومطمئن برق باشیم.

وی سهم مشترکان خانگی ، تجاری و اداره ها و سازمان های دولتی و غیردولتی در کاهش اوج مصرف برق را مهم ارزیابی کرد و خواستار استفاده بهینه از وسایل سرمایشی پرمصرف برقی بویژه کولر شد و افزود : هم استانی ها مهمترین نقش را در کنترل بحران اوج مصرف برق در فصول گرم سال دارند و با رعایت نکات بسیار ساده ی مدیریت مصرف انرژی کمک بسزایی به عبور از این بحران می کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 690456
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.