رئیس بهزیستی شهرستان زنجان روز شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال بر خلاف سال گذشته سه نقطه شهر زنجان نمایشگاه و چادرهایی با موضوع آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد برگزار شده است.
رزاق منافی افزود: این نمایشگاه با همکاری سپاه ناحیه این شهر ،با هدف آگاهی و شناخت روز افزون خانواده ها با معضل اعتیاد برگزار شده است.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه چادرهایی باعنوان در مسیر سلامت برپا شده و بروشور و کتاب های در ارتباط با آسیب های مصرف مواد مخدر در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد و علاوه بر آن با همکاری مرکز بهداشت شهرستان تست فشار خون و قند خون و حتی سلامت روان نیز از مراجعه کنندگان انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس کارشناسان بهزیستی نیز در این چادرها حضور دارند و نسبت به ارائه مشاورزه های لازم در خصوص اعتیاد مبادرت می کنند و این مهم می تواند از ابعاد مختلف بسیار تاثیر گذار باشد.
منافی اجرای تئاتر خیابانی در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی به عموم مردم را از برنامه های جنبی این نمایشگاه اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته نمایشگاه و برپایی چادر در ارتباط با پیشگیری از اعتیاد،فقط در یک نقطه شهر زنجان برگزار شده بود و بدلیل استقبال کنندگان امسال در سه نقطه پر تردد شهری مورد توجه قرار گرفت.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان یاد آور شد: در سالجاری نیز و با همکاری دستگاه های متولی بویژه آموزش و پرورش کارگاه های متعددی و بیشتر با تکیه بر کسب مهارت های زندگی و آگاه سازی در خصوص پیشگیری از اعتیاد برگزار می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون 3 مرکز کمپ اقامتی اختیاری و اجباری ترک اعتیاد در شهر زنجان فعالیت می کند که طبق برنامه ریزی انجام گرفته امسال این تعداد به پنج کمپ افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا ، نمایشگاه اطلاع رسانی پیشگیری از اعتیاد در مناطق شهری زنجان شامل بی سیم ، میدان رسل ، بلوار دارالقران الکریم ، اسلام آباد پارک جانبازان و بلوار آزادی ، داخل محوطه بلوار در نظر گرفته شده که از عصر امروز آغاز به کار کرده و تا فردا یکشنبه نیز ادامه دارد.
علاقمندان می توانند از ساعت 16 الی 22 شب از این نمایشگاه اطلاع رسانی بازدید کنند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.