آیت الله ابوالفضل سلیمی نزدیک 93 سال سن داشت و با سابقه 56ساله تدریس در حوزه علمیه، استاد تمام طلبه هایی است که از حوزه علمیه امام صادق(ع) و مسجد جامع زنجان فارغ التحصیل شده اند.
آیت الله حاج شیخ ابوالفضل سلیمی در سال 1303 در شهر زنجان متولد و پس از گذراندن مراحل تحصیلی تا مقطع متوسطه در این شهر، در سن 18 سالگی برای فراگیری علوم حوزوی رهسپار شهر مقدس قم شد.
وی در سال 1340 به شهر زنجان بازگشت و از آن زمان تاکنون در مراکز حوزوی و دانشگاهی این شهر به تعلیم علوم دینی پرداخت.
آیت الله سلیمی از موسسان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بود و راه اندازی رشته معارف اسلامی در این دانشگاه مرهون تلاش های اوست.
وی همچنین از ارکان و پایه گذاران آموزش بانوان طلبه در شهر زنجان محسوب می شد و سال هاست که با محوریت وی جلسه های تفسیر و آموزش علوم دینی با حضور بانوان طلبه در این شهر دایر می شد.
مراسم نکوداشتی در اسفند سال 94 به مناسبت تجلیل از تمام خدمات آموزشی این استاد حوزه علمیه به کوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
آیت الله سلیمی نمایندگی حدود 18 تن از مراجع عظام تقلید را در شهر زنجان را بر عهده داشت و مرجعی برای رسیدگی به امور شرعی مردم استان به شمار می رفت.
وی صبح روز پنجشنبه بر اثر کهولت سن در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان، دعوت حق را لبیک گفت.
مراسم تشیع و نماز مرحوم آیت الله سلیمی به امامت آیت الله سید محمد حسینی 11 صبح جمعه از مسجد دروازه رشت به طرف مزار بالا و مراسم ختم وی روز شنبه از ساعت 16 تا 18 عصر در مسجد جامع زنجان برگزار می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.