حجت‌الاسلام احمد نیکنام لاله روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاقه‌مندان می توانند در مدت زمان باقی مانده تا برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات، به صورت حضوری و با مراجعه به اداره های اوقاف شهرستان‌ها نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
وی با بیان اینکه رشته قرائت تحقیق تا مرحله کشوری برای خواهران و تا مرحله بین‌المللی برای برادران و رشته قرائت ترتیل نیز تا مرحله کشوری برای خواهران و تا مرحله بین‌المللی برای برادران برگزار خواهد شد، ادامه داد: رشته حفظ نیز در بخش های پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل و حفظ موضوعی کل قرآن کریم رشته‌های بخش حفظ کل قرآن کریم برگزار می شود.
حجت الاسلام نیکنام از برگزاری مسابقات در دیگر رشته‌های معارفی نیز خبر داد و افزود: رشته حفظ حکمت نهج‌البلاغه در بخش‌های شهرستانی، استانی و کشوری شامل حفظ و معارف 80 حکمت از نهج‌البلاغه در بخش شهرستانی و حفظ و معارف 110 حکمت از نهج‌البلاغه منابع این رشته است.
وی ادامه داد: رشته تفسیر قرآن کریم نیز در بخش شهرستانی شامل تفسیر سوره‌های یوسف و رعد بر اساس تفسیر نمونه، تفسیر سوره‌های یوسف و رعد و ابراهیم بر اساس تفسیر نمونه در مرحله استانی، تفسیر سوره‌های یوسف و رعد و ابراهیم بر اساس تفسیر نمونه و المیزان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به رشته‌های جشنواره‌ای مسابقات قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: رشته‌ دعاخوانی، اذان، مقتل‌خوانی گروهی قرآن کریم، هم سرایی دو یا چندزبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی است.
وی با بیان اینکه رشته دعاخوانی برای هر 2 بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد، اضافه کرد: رشته اذان تا مرحله کشوری فقط برای برادران و رشته‌های مقتل‌خوانی گروهی قرآن کریم، همسرایی دو یا چندزبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی نیز با ارسال اثر به سازمان اوقاف برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌‎شود.
حجت الاسلام نیکنام خاطرنشان کرد: افرادی که سن آنها زیر 18 سال بوده ولی دانش‌‎آموز نیستند، نیز می‌توانند در مسابقات بزرگسالان و دانش‌آموزان بالای 18 سال نیز در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کنند.
وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان صرفا در طول مدت تحصیل و سربازان در طول مدت خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهی معتبر می‌توانند در شهرستان محل تحصیل یا خدمت ثبت‌نام کنند.
حجت الاسلام نیکنام اظهار کرد: مدارک لازم برای ثبت‌نام در این مسابقات کپی کارت ملی و یک قطعه عکس 3*4 است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.