به گزارش خبرآنلاین؛ مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: ارزش ریالی کشمش صادر شده از استان زنجان ۱۴۸ میلیارد ریال است.

 عبدالله جعفری با اعلام اینکه کشمش استان زنجان به کشورهای اتریش، بلژیک، هلند، ترکیه، آلمان، مجارستان، اسلوونی و روسیه صادر شده است، تاکید کرد:میزان تولید کشمش استان زنجان طی سال گذشته ۳۰ هزار تن بوده و شهرستان ابهر از جمله شهرستان‌های برتر و ممتاز در تولید کشمش است.

وی اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید کشمش دارد و سالانه ۳۵ هزار تن کشمش در استان تولید می‌شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: شهرستان ابهر سهم بزرگی در تولید انگور دارد و انگور تولیدی استان علاوه بر تولید و مصرف تازه خوری به صورت کشمش تیز آبی و آفتابی فرآوری و صادر می شود.

جعفری افزود: بخش کشاورزی در اقتصاد استان بسیار موثر است و ۴۰ درصد از محصولات تولیدی استان زنجان به صورت مستقیم و حدود ۴۰ درصد نیز به صورت غیر مستقیم از مبادی مختلف به کشور عراق صادر می شود و توسعه صادرات در این بخش نیازمند ارائه راهکار از سوی دولت تدبیر امید و حمایت از صادر کنندگان است.

۲۱ محصول کشاورزی تولیدی در استان زنجان دارای مزیت صادراتی است و کشور عراق ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات محصولات تولید استان زنجان دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 687106
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.