پروین علیجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مراجعه کنندگان، یکهزار و 537 نفر نیز نسبت به اهدای خود مبادرت کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.9 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: اهدای خون بانوان نیز طی ماه رمضان امسال 13 درصد کاهش داشت و فقط 44 نفر به این کار اقدام کردند که این کار به فرهنگ سازی بیشتری نیاز دارد.
علیجانی افزود: شمار اهدای خون مستمر در ماه رمضان امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 10 درصدی داشت و 976 نفر به این بخش اختصاص داشت.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پایگاه انتقال خون این استان به گروه های خونی O، AB و B منفی نیاز مبرم دارد و از همشهریان درخواست می شود، طی ساعات اداری و با در دست داشتن کارت ملی به مراکز اهدای خون در شهر زنجان و ابهر مراجعه کنند.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: علاقه مندان می توانند برای اهدای خون خود به مرکز اهدای خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی از ساعت هشت تا 19 مراجعه کنند و پایگاه انتقال خون ابهر نیز از روز یکشنبه تا چهارشنبه در شیفت صبح فعال است.
وی خاطرنشان کرد: اهدای خون دارای شرایطی است و بر مبنای آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و داوطلبان باید حداقل 18 و حداکثر 65 سال سن و حداقل 50 کیلوگرم وزن داشته باشند.
به گزارش ایرنا، طی ماه مبارک رمضان سال گذشته یک هزار و 905 نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون زنجان مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 497 نفر موفق به اهدای خون شدند.
94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.